Wehkamp komt met eigen tabletapp

Wehkamp komt met eigen tabletapp
Shutterstock

Online warenhuis Wehkamp.nl heeft vandaag een eigen app voor verschillende tablets geïntroduceerd. Met de app voor iPad- en Android-tablets komt Wehkamp.nl naar eigen zeggen tegemoet aan het veranderende consumentengedrag.

App moet consumenten inspireren

De nieuwe app biedt gebruikers niet alleen de mogelijkheid om direct te bestellen, maar toont ook lookbooks en modelvideo's om consumenten te inspireren, weet Emerce. Intussen zijn mobiele apparaten bij Wehkamp al goed voor 22% van de omzet en de onderneming verwacht dat dit percentage medio 2015 is gestegen naar meer dan 50%. Het is voor het eerst dat Wehkamp zelf met een app voor tablets komt, al waren er al wel extern ontwikkelde mobiele apps.

 

Wehkamp speelt met de introductie in op de explosieve groei van het aantal tablets in Nederland. Nog nooit eerder veroverde een product zo snel de Nederlandse huiskamer. De eerste tablet kwam pas drie jaar geleden op de markt, maar intussen hebben al 4,3 miljoen Nederlanders een tablet gekocht. Een grote groep consumenten is bovendien van plan er op korte termijn een aan te schaffen. De apps van Wehkamp zijn gratis te downloaden in de Apple App Store en de Google Play Store.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Plus size fashion blijft domein van specialisten

04/10/2017

Met de opkomende zwaarlijvigheid is 'plussizemode' - excusez le mot - een groeimarkt die ruimte biedt aan specialisten. Generieke moderetailers worstelen met de doelgroep en maatvoering.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Back to top