Wehkamp komt met eigen tabletapp | RetailDetail

Wehkamp komt met eigen tabletapp

Wehkamp komt met eigen tabletapp
Shutterstock

Online warenhuis Wehkamp.nl heeft vandaag een eigen app voor verschillende tablets geïntroduceerd. Met de app voor iPad- en Android-tablets komt Wehkamp.nl naar eigen zeggen tegemoet aan het veranderende consumentengedrag.

App moet consumenten inspireren

De nieuwe app biedt gebruikers niet alleen de mogelijkheid om direct te bestellen, maar toont ook lookbooks en modelvideo's om consumenten te inspireren, weet Emerce. Intussen zijn mobiele apparaten bij Wehkamp al goed voor 22% van de omzet en de onderneming verwacht dat dit percentage medio 2015 is gestegen naar meer dan 50%. Het is voor het eerst dat Wehkamp zelf met een app voor tablets komt, al waren er al wel extern ontwikkelde mobiele apps.

 

Wehkamp speelt met de introductie in op de explosieve groei van het aantal tablets in Nederland. Nog nooit eerder veroverde een product zo snel de Nederlandse huiskamer. De eerste tablet kwam pas drie jaar geleden op de markt, maar intussen hebben al 4,3 miljoen Nederlanders een tablet gekocht. Een grote groep consumenten is bovendien van plan er op korte termijn een aan te schaffen. De apps van Wehkamp zijn gratis te downloaden in de Apple App Store en de Google Play Store.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top