Wehkamp.nl opnieuw klantvriendelijkste website | RetailDetail

Wehkamp.nl opnieuw klantvriendelijkste website

De website van Wehkamp.nl is in Rotterdam voor de vierde keer gekozen tot de meest klantvriendelijke website van Nederland. Daarmee stoot Wehkamp.nl concurrent Bol.com van de troon, dat vorig jaar de Usability Award in de wacht sleepte.

 

De verkiezing gebeurde in twee lagen. In eerste instantie mocht het publiek in vijf categorieën een winnaar kiezen. Vervolgens koos een vakjury uit deze sites de grote winnaar. Wehkamp.nl won in de categorie e-commerce en moest het opnemen tegen Zoover, Janje Beton, Nationale-Nederlanden en Nu.nl.

 

' Wehkamp geeft verschillende soorten kopers de kans om op de gewenste manier het juiste product te vinden. Met de facetnavigatie kan de gebruiker makkelijk filteren op producten; deze facetnavigatie is zeker vernieuwend. Het grootste pluspunt van de facetnavigatie is de multiselectie, hier zouden veel webwinkels van kunnen leren. Over het algemeen werken de filters beter dan in andere webwinkels', zegt de jury in een deel van de motivatie om voor Wehkamp als winnaar te kiezen.

De website van Wehkamp.nl is in Rotterdam voor de vierde keer gekozen tot de meest klantvriendelijke website van Nederland. Daarmee stoot Wehkamp.nl concurrent Bol.com van de troon, dat vorig jaar de Usability Award in de wacht sleepte.

 

De verkiezing gebeurde in twee lagen. In eerste instantie mocht het publiek in vijf categorieën een winnaar kiezen. Vervolgens koos een vakjury uit deze sites de grote winnaar. Wehkamp.nl won in de categorie e-commerce en moest het opnemen tegen Zoover, Janje Beton, Nationale-Nederlanden en Nu.nl.

 

' Wehkamp geeft verschillende soorten kopers de kans om op de gewenste manier het juiste product te vinden. Met de facetnavigatie kan de gebruiker makkelijk filteren op producten; deze facetnavigatie is zeker vernieuwend. Het grootste pluspunt van de facetnavigatie is de multiselectie, hier zouden veel webwinkels van kunnen leren. Over het algemeen werken de filters beter dan in andere webwinkels', zegt de jury in een deel van de motivatie om voor Wehkamp als winnaar te kiezen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.