Wehkamp.nl opnieuw klantvriendelijkste website

De website van Wehkamp.nl is in Rotterdam voor de vierde keer gekozen tot de meest klantvriendelijke website van Nederland. Daarmee stoot Wehkamp.nl concurrent Bol.com van de troon, dat vorig jaar de Usability Award in de wacht sleepte.

 

De verkiezing gebeurde in twee lagen. In eerste instantie mocht het publiek in vijf categorieën een winnaar kiezen. Vervolgens koos een vakjury uit deze sites de grote winnaar. Wehkamp.nl won in de categorie e-commerce en moest het opnemen tegen Zoover, Janje Beton, Nationale-Nederlanden en Nu.nl.

 

' Wehkamp geeft verschillende soorten kopers de kans om op de gewenste manier het juiste product te vinden. Met de facetnavigatie kan de gebruiker makkelijk filteren op producten; deze facetnavigatie is zeker vernieuwend. Het grootste pluspunt van de facetnavigatie is de multiselectie, hier zouden veel webwinkels van kunnen leren. Over het algemeen werken de filters beter dan in andere webwinkels', zegt de jury in een deel van de motivatie om voor Wehkamp als winnaar te kiezen.

De website van Wehkamp.nl is in Rotterdam voor de vierde keer gekozen tot de meest klantvriendelijke website van Nederland. Daarmee stoot Wehkamp.nl concurrent Bol.com van de troon, dat vorig jaar de Usability Award in de wacht sleepte.

 

De verkiezing gebeurde in twee lagen. In eerste instantie mocht het publiek in vijf categorieën een winnaar kiezen. Vervolgens koos een vakjury uit deze sites de grote winnaar. Wehkamp.nl won in de categorie e-commerce en moest het opnemen tegen Zoover, Janje Beton, Nationale-Nederlanden en Nu.nl.

 

' Wehkamp geeft verschillende soorten kopers de kans om op de gewenste manier het juiste product te vinden. Met de facetnavigatie kan de gebruiker makkelijk filteren op producten; deze facetnavigatie is zeker vernieuwend. Het grootste pluspunt van de facetnavigatie is de multiselectie, hier zouden veel webwinkels van kunnen leren. Over het algemeen werken de filters beter dan in andere webwinkels', zegt de jury in een deel van de motivatie om voor Wehkamp als winnaar te kiezen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc van de hand gedaan. De keten komt in de handen van een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist de groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

14/08/2017

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Back to top