Wehkamp.nl opnieuw klantvriendelijkste website

De website van Wehkamp.nl is in Rotterdam voor de vierde keer gekozen tot de meest klantvriendelijke website van Nederland. Daarmee stoot Wehkamp.nl concurrent Bol.com van de troon, dat vorig jaar de Usability Award in de wacht sleepte.

 

De verkiezing gebeurde in twee lagen. In eerste instantie mocht het publiek in vijf categorieën een winnaar kiezen. Vervolgens koos een vakjury uit deze sites de grote winnaar. Wehkamp.nl won in de categorie e-commerce en moest het opnemen tegen Zoover, Janje Beton, Nationale-Nederlanden en Nu.nl.

 

' Wehkamp geeft verschillende soorten kopers de kans om op de gewenste manier het juiste product te vinden. Met de facetnavigatie kan de gebruiker makkelijk filteren op producten; deze facetnavigatie is zeker vernieuwend. Het grootste pluspunt van de facetnavigatie is de multiselectie, hier zouden veel webwinkels van kunnen leren. Over het algemeen werken de filters beter dan in andere webwinkels', zegt de jury in een deel van de motivatie om voor Wehkamp als winnaar te kiezen.

De website van Wehkamp.nl is in Rotterdam voor de vierde keer gekozen tot de meest klantvriendelijke website van Nederland. Daarmee stoot Wehkamp.nl concurrent Bol.com van de troon, dat vorig jaar de Usability Award in de wacht sleepte.

 

De verkiezing gebeurde in twee lagen. In eerste instantie mocht het publiek in vijf categorieën een winnaar kiezen. Vervolgens koos een vakjury uit deze sites de grote winnaar. Wehkamp.nl won in de categorie e-commerce en moest het opnemen tegen Zoover, Janje Beton, Nationale-Nederlanden en Nu.nl.

 

' Wehkamp geeft verschillende soorten kopers de kans om op de gewenste manier het juiste product te vinden. Met de facetnavigatie kan de gebruiker makkelijk filteren op producten; deze facetnavigatie is zeker vernieuwend. Het grootste pluspunt van de facetnavigatie is de multiselectie, hier zouden veel webwinkels van kunnen leren. Over het algemeen werken de filters beter dan in andere webwinkels', zegt de jury in een deel van de motivatie om voor Wehkamp als winnaar te kiezen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Topshelf sluit in Nijmegen

17/07/2017

Warenhuis Topshelf sluit per 31 augustus haar vestiging in Nijmegen. De luxe formule werd net driekwart jaar geleden geopend. De locatie trekt mede vanwege de aanhoudende gedeeltelijke leegstand te weinig mensen, aldus eigenares en onderneemster Inge van Kemenade.

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

17/07/2017

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

Fietskoeriers.nl levert voor Dille & Kamille

14/07/2017

Klanten die een online bestelling plaatsen bij Dille & Kamille, kunnen die voortaan ook op een duurzame manier laten leveren, want de keten heeft een samenwerking afgesloten met Fietskoeriers.nl.

Back to top