Wehkamp.nl opnieuw klantvriendelijkste website

De website van Wehkamp.nl is in Rotterdam voor de vierde keer gekozen tot de meest klantvriendelijke website van Nederland. Daarmee stoot Wehkamp.nl concurrent Bol.com van de troon, dat vorig jaar de Usability Award in de wacht sleepte.

 

De verkiezing gebeurde in twee lagen. In eerste instantie mocht het publiek in vijf categorieën een winnaar kiezen. Vervolgens koos een vakjury uit deze sites de grote winnaar. Wehkamp.nl won in de categorie e-commerce en moest het opnemen tegen Zoover, Janje Beton, Nationale-Nederlanden en Nu.nl.

 

' Wehkamp geeft verschillende soorten kopers de kans om op de gewenste manier het juiste product te vinden. Met de facetnavigatie kan de gebruiker makkelijk filteren op producten; deze facetnavigatie is zeker vernieuwend. Het grootste pluspunt van de facetnavigatie is de multiselectie, hier zouden veel webwinkels van kunnen leren. Over het algemeen werken de filters beter dan in andere webwinkels', zegt de jury in een deel van de motivatie om voor Wehkamp als winnaar te kiezen.

De website van Wehkamp.nl is in Rotterdam voor de vierde keer gekozen tot de meest klantvriendelijke website van Nederland. Daarmee stoot Wehkamp.nl concurrent Bol.com van de troon, dat vorig jaar de Usability Award in de wacht sleepte.

 

De verkiezing gebeurde in twee lagen. In eerste instantie mocht het publiek in vijf categorieën een winnaar kiezen. Vervolgens koos een vakjury uit deze sites de grote winnaar. Wehkamp.nl won in de categorie e-commerce en moest het opnemen tegen Zoover, Janje Beton, Nationale-Nederlanden en Nu.nl.

 

' Wehkamp geeft verschillende soorten kopers de kans om op de gewenste manier het juiste product te vinden. Met de facetnavigatie kan de gebruiker makkelijk filteren op producten; deze facetnavigatie is zeker vernieuwend. Het grootste pluspunt van de facetnavigatie is de multiselectie, hier zouden veel webwinkels van kunnen leren. Over het algemeen werken de filters beter dan in andere webwinkels', zegt de jury in een deel van de motivatie om voor Wehkamp als winnaar te kiezen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top