Welikefashion.com steekt de grenzen over

De Nederlandse multi-brand webshop Welikefashion.com gaat internationaal. De online klerenwinkel krijgt meer en meer internationale bestellingen, en voegt daarom meerdere talen en betaalmethodes toe aan de website. Met dank aan die expansie zou de omzet van Welikefashion in 2012 verdubbelen.

'Net als in de film'

In 2003 richtten de zussen Marianne en Barbara van Leeuwen Welikefashion.com op onder de naam ‘Netalsindefilm.nl’. Een naam die niet mis liet verstaan dat de webshop kleding en accessoires wilde aanbieden met een hoog glamour- en catwalkgevoel. Goed gezien, want na een naamsverandering, een vernieuwde website en de benoeming van extern management heeft het bedrijf een hoge vlucht genomen: Welikefashion rekent voor 2011 op een omzet van ongeveer 2,5 miljoen euro, zowat het dubbel van vorig jaar.

België eerst

Ook in 2012 verwacht Welikefashion.com een verdubbeling van het verkoopcijfer. Dat hoopt de online retailer te realiseren door een meer internationaal publiek aan te boren. Te beginnen bij de Belgen. Wie vanuit België bestelt, betaalt 3,95 euro transportkosten, maar krijgt zijn of haar pakketje normaal gezien binnen een dag thuisgeleverd.

 

Maar het blijft niet beperkt tot hun zuiderburen. Fashionista’s kunnen vanuit 25 landen bij Welikefashion.com terecht. “Via een button op de homepage is de website gemakkelijk om te zetten naar het Engels. Ook biedt Welikefashion.com passende betaalmethoden aan per land”, leggen de webdesigners van de site uit.


Duitsland volgt

Tweede op het verlanglijstje van Welikefashion is Duitsland. De webshop heeft echter goed begrepen dat dat land een specifieke aanpak vereist. Een Engelse vertaalknop is niet genoeg om in Duitsland succesvol zaken te doen.


Behalve Duitse vertaling van alle tekst, streeft Welikefashion een Duits telefoonnummer en landspecifieke klantenservice en ordervoorwaarden na. Vervolgens zullen de modeliefhebbers kijken hoe ze verder vorm kunnen geven aan hun internationale plannen.
 

De Nederlandse multi-brand webshop Welikefashion.com gaat internationaal. De online klerenwinkel krijgt meer en meer internationale bestellingen, en voegt daarom meerdere talen en betaalmethodes toe aan de website. Met dank aan die expansie zou de omzet van Welikefashion in 2012 verdubbelen.

'Net als in de film'

In 2003 richtten de zussen Marianne en Barbara van Leeuwen Welikefashion.com op onder de naam ‘Netalsindefilm.nl’. Een naam die niet mis liet verstaan dat de webshop kleding en accessoires wilde aanbieden met een hoog glamour- en catwalkgevoel. Goed gezien, want na een naamsverandering, een vernieuwde website en de benoeming van extern management heeft het bedrijf een hoge vlucht genomen: Welikefashion rekent voor 2011 op een omzet van ongeveer 2,5 miljoen euro, zowat het dubbel van vorig jaar.

België eerst

Ook in 2012 verwacht Welikefashion.com een verdubbeling van het verkoopcijfer. Dat hoopt de online retailer te realiseren door een meer internationaal publiek aan te boren. Te beginnen bij de Belgen. Wie vanuit België bestelt, betaalt 3,95 euro transportkosten, maar krijgt zijn of haar pakketje normaal gezien binnen een dag thuisgeleverd.

 

Maar het blijft niet beperkt tot hun zuiderburen. Fashionista’s kunnen vanuit 25 landen bij Welikefashion.com terecht. “Via een button op de homepage is de website gemakkelijk om te zetten naar het Engels. Ook biedt Welikefashion.com passende betaalmethoden aan per land”, leggen de webdesigners van de site uit.


Duitsland volgt

Tweede op het verlanglijstje van Welikefashion is Duitsland. De webshop heeft echter goed begrepen dat dat land een specifieke aanpak vereist. Een Engelse vertaalknop is niet genoeg om in Duitsland succesvol zaken te doen.


Behalve Duitse vertaling van alle tekst, streeft Welikefashion een Duits telefoonnummer en landspecifieke klantenservice en ordervoorwaarden na. Vervolgens zullen de modeliefhebbers kijken hoe ze verder vorm kunnen geven aan hun internationale plannen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Doorstart Tuunte zeker een mogelijkheid

11/08/2017

De curator van het failliet verklaarde Tuunte Fashion zegt dat er een grote kans is op een doorstart van de modeketen. Er hebben zich al een aantal partijen gemeld en alle winkels blijven voorlopig gewoon geopend.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Loake Shoemakers zet eerste stap in Nederland

09/08/2017

De Britse keten Loake Shoemakers zet met een conceptwinkel in Maastricht haar eerste stap in Nederland. De winkel brengt vanaf oktober in de Stokstraat een brede collectie klassieke herenschoenen. 

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top