Welikefashion.com steekt de grenzen over | RetailDetail

Welikefashion.com steekt de grenzen over

De Nederlandse multi-brand webshop Welikefashion.com gaat internationaal. De online klerenwinkel krijgt meer en meer internationale bestellingen, en voegt daarom meerdere talen en betaalmethodes toe aan de website. Met dank aan die expansie zou de omzet van Welikefashion in 2012 verdubbelen.

'Net als in de film'

In 2003 richtten de zussen Marianne en Barbara van Leeuwen Welikefashion.com op onder de naam ‘Netalsindefilm.nl’. Een naam die niet mis liet verstaan dat de webshop kleding en accessoires wilde aanbieden met een hoog glamour- en catwalkgevoel. Goed gezien, want na een naamsverandering, een vernieuwde website en de benoeming van extern management heeft het bedrijf een hoge vlucht genomen: Welikefashion rekent voor 2011 op een omzet van ongeveer 2,5 miljoen euro, zowat het dubbel van vorig jaar.

België eerst

Ook in 2012 verwacht Welikefashion.com een verdubbeling van het verkoopcijfer. Dat hoopt de online retailer te realiseren door een meer internationaal publiek aan te boren. Te beginnen bij de Belgen. Wie vanuit België bestelt, betaalt 3,95 euro transportkosten, maar krijgt zijn of haar pakketje normaal gezien binnen een dag thuisgeleverd.

 

Maar het blijft niet beperkt tot hun zuiderburen. Fashionista’s kunnen vanuit 25 landen bij Welikefashion.com terecht. “Via een button op de homepage is de website gemakkelijk om te zetten naar het Engels. Ook biedt Welikefashion.com passende betaalmethoden aan per land”, leggen de webdesigners van de site uit.


Duitsland volgt

Tweede op het verlanglijstje van Welikefashion is Duitsland. De webshop heeft echter goed begrepen dat dat land een specifieke aanpak vereist. Een Engelse vertaalknop is niet genoeg om in Duitsland succesvol zaken te doen.


Behalve Duitse vertaling van alle tekst, streeft Welikefashion een Duits telefoonnummer en landspecifieke klantenservice en ordervoorwaarden na. Vervolgens zullen de modeliefhebbers kijken hoe ze verder vorm kunnen geven aan hun internationale plannen.
 

De Nederlandse multi-brand webshop Welikefashion.com gaat internationaal. De online klerenwinkel krijgt meer en meer internationale bestellingen, en voegt daarom meerdere talen en betaalmethodes toe aan de website. Met dank aan die expansie zou de omzet van Welikefashion in 2012 verdubbelen.

'Net als in de film'

In 2003 richtten de zussen Marianne en Barbara van Leeuwen Welikefashion.com op onder de naam ‘Netalsindefilm.nl’. Een naam die niet mis liet verstaan dat de webshop kleding en accessoires wilde aanbieden met een hoog glamour- en catwalkgevoel. Goed gezien, want na een naamsverandering, een vernieuwde website en de benoeming van extern management heeft het bedrijf een hoge vlucht genomen: Welikefashion rekent voor 2011 op een omzet van ongeveer 2,5 miljoen euro, zowat het dubbel van vorig jaar.

België eerst

Ook in 2012 verwacht Welikefashion.com een verdubbeling van het verkoopcijfer. Dat hoopt de online retailer te realiseren door een meer internationaal publiek aan te boren. Te beginnen bij de Belgen. Wie vanuit België bestelt, betaalt 3,95 euro transportkosten, maar krijgt zijn of haar pakketje normaal gezien binnen een dag thuisgeleverd.

 

Maar het blijft niet beperkt tot hun zuiderburen. Fashionista’s kunnen vanuit 25 landen bij Welikefashion.com terecht. “Via een button op de homepage is de website gemakkelijk om te zetten naar het Engels. Ook biedt Welikefashion.com passende betaalmethoden aan per land”, leggen de webdesigners van de site uit.


Duitsland volgt

Tweede op het verlanglijstje van Welikefashion is Duitsland. De webshop heeft echter goed begrepen dat dat land een specifieke aanpak vereist. Een Engelse vertaalknop is niet genoeg om in Duitsland succesvol zaken te doen.


Behalve Duitse vertaling van alle tekst, streeft Welikefashion een Duits telefoonnummer en landspecifieke klantenservice en ordervoorwaarden na. Vervolgens zullen de modeliefhebbers kijken hoe ze verder vorm kunnen geven aan hun internationale plannen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.