Welikefashion.com steekt de grenzen over

De Nederlandse multi-brand webshop Welikefashion.com gaat internationaal. De online klerenwinkel krijgt meer en meer internationale bestellingen, en voegt daarom meerdere talen en betaalmethodes toe aan de website. Met dank aan die expansie zou de omzet van Welikefashion in 2012 verdubbelen.

'Net als in de film'

In 2003 richtten de zussen Marianne en Barbara van Leeuwen Welikefashion.com op onder de naam ‘Netalsindefilm.nl’. Een naam die niet mis liet verstaan dat de webshop kleding en accessoires wilde aanbieden met een hoog glamour- en catwalkgevoel. Goed gezien, want na een naamsverandering, een vernieuwde website en de benoeming van extern management heeft het bedrijf een hoge vlucht genomen: Welikefashion rekent voor 2011 op een omzet van ongeveer 2,5 miljoen euro, zowat het dubbel van vorig jaar.

België eerst

Ook in 2012 verwacht Welikefashion.com een verdubbeling van het verkoopcijfer. Dat hoopt de online retailer te realiseren door een meer internationaal publiek aan te boren. Te beginnen bij de Belgen. Wie vanuit België bestelt, betaalt 3,95 euro transportkosten, maar krijgt zijn of haar pakketje normaal gezien binnen een dag thuisgeleverd.

 

Maar het blijft niet beperkt tot hun zuiderburen. Fashionista’s kunnen vanuit 25 landen bij Welikefashion.com terecht. “Via een button op de homepage is de website gemakkelijk om te zetten naar het Engels. Ook biedt Welikefashion.com passende betaalmethoden aan per land”, leggen de webdesigners van de site uit.


Duitsland volgt

Tweede op het verlanglijstje van Welikefashion is Duitsland. De webshop heeft echter goed begrepen dat dat land een specifieke aanpak vereist. Een Engelse vertaalknop is niet genoeg om in Duitsland succesvol zaken te doen.


Behalve Duitse vertaling van alle tekst, streeft Welikefashion een Duits telefoonnummer en landspecifieke klantenservice en ordervoorwaarden na. Vervolgens zullen de modeliefhebbers kijken hoe ze verder vorm kunnen geven aan hun internationale plannen.
 

De Nederlandse multi-brand webshop Welikefashion.com gaat internationaal. De online klerenwinkel krijgt meer en meer internationale bestellingen, en voegt daarom meerdere talen en betaalmethodes toe aan de website. Met dank aan die expansie zou de omzet van Welikefashion in 2012 verdubbelen.

'Net als in de film'

In 2003 richtten de zussen Marianne en Barbara van Leeuwen Welikefashion.com op onder de naam ‘Netalsindefilm.nl’. Een naam die niet mis liet verstaan dat de webshop kleding en accessoires wilde aanbieden met een hoog glamour- en catwalkgevoel. Goed gezien, want na een naamsverandering, een vernieuwde website en de benoeming van extern management heeft het bedrijf een hoge vlucht genomen: Welikefashion rekent voor 2011 op een omzet van ongeveer 2,5 miljoen euro, zowat het dubbel van vorig jaar.

België eerst

Ook in 2012 verwacht Welikefashion.com een verdubbeling van het verkoopcijfer. Dat hoopt de online retailer te realiseren door een meer internationaal publiek aan te boren. Te beginnen bij de Belgen. Wie vanuit België bestelt, betaalt 3,95 euro transportkosten, maar krijgt zijn of haar pakketje normaal gezien binnen een dag thuisgeleverd.

 

Maar het blijft niet beperkt tot hun zuiderburen. Fashionista’s kunnen vanuit 25 landen bij Welikefashion.com terecht. “Via een button op de homepage is de website gemakkelijk om te zetten naar het Engels. Ook biedt Welikefashion.com passende betaalmethoden aan per land”, leggen de webdesigners van de site uit.


Duitsland volgt

Tweede op het verlanglijstje van Welikefashion is Duitsland. De webshop heeft echter goed begrepen dat dat land een specifieke aanpak vereist. Een Engelse vertaalknop is niet genoeg om in Duitsland succesvol zaken te doen.


Behalve Duitse vertaling van alle tekst, streeft Welikefashion een Duits telefoonnummer en landspecifieke klantenservice en ordervoorwaarden na. Vervolgens zullen de modeliefhebbers kijken hoe ze verder vorm kunnen geven aan hun internationale plannen.
 

Tags: