Welikefashion.com steekt de grenzen over

De Nederlandse multi-brand webshop Welikefashion.com gaat internationaal. De online klerenwinkel krijgt meer en meer internationale bestellingen, en voegt daarom meerdere talen en betaalmethodes toe aan de website. Met dank aan die expansie zou de omzet van Welikefashion in 2012 verdubbelen.

'Net als in de film'

In 2003 richtten de zussen Marianne en Barbara van Leeuwen Welikefashion.com op onder de naam ‘Netalsindefilm.nl’. Een naam die niet mis liet verstaan dat de webshop kleding en accessoires wilde aanbieden met een hoog glamour- en catwalkgevoel. Goed gezien, want na een naamsverandering, een vernieuwde website en de benoeming van extern management heeft het bedrijf een hoge vlucht genomen: Welikefashion rekent voor 2011 op een omzet van ongeveer 2,5 miljoen euro, zowat het dubbel van vorig jaar.

België eerst

Ook in 2012 verwacht Welikefashion.com een verdubbeling van het verkoopcijfer. Dat hoopt de online retailer te realiseren door een meer internationaal publiek aan te boren. Te beginnen bij de Belgen. Wie vanuit België bestelt, betaalt 3,95 euro transportkosten, maar krijgt zijn of haar pakketje normaal gezien binnen een dag thuisgeleverd.

 

Maar het blijft niet beperkt tot hun zuiderburen. Fashionista’s kunnen vanuit 25 landen bij Welikefashion.com terecht. “Via een button op de homepage is de website gemakkelijk om te zetten naar het Engels. Ook biedt Welikefashion.com passende betaalmethoden aan per land”, leggen de webdesigners van de site uit.


Duitsland volgt

Tweede op het verlanglijstje van Welikefashion is Duitsland. De webshop heeft echter goed begrepen dat dat land een specifieke aanpak vereist. Een Engelse vertaalknop is niet genoeg om in Duitsland succesvol zaken te doen.


Behalve Duitse vertaling van alle tekst, streeft Welikefashion een Duits telefoonnummer en landspecifieke klantenservice en ordervoorwaarden na. Vervolgens zullen de modeliefhebbers kijken hoe ze verder vorm kunnen geven aan hun internationale plannen.
 

De Nederlandse multi-brand webshop Welikefashion.com gaat internationaal. De online klerenwinkel krijgt meer en meer internationale bestellingen, en voegt daarom meerdere talen en betaalmethodes toe aan de website. Met dank aan die expansie zou de omzet van Welikefashion in 2012 verdubbelen.

'Net als in de film'

In 2003 richtten de zussen Marianne en Barbara van Leeuwen Welikefashion.com op onder de naam ‘Netalsindefilm.nl’. Een naam die niet mis liet verstaan dat de webshop kleding en accessoires wilde aanbieden met een hoog glamour- en catwalkgevoel. Goed gezien, want na een naamsverandering, een vernieuwde website en de benoeming van extern management heeft het bedrijf een hoge vlucht genomen: Welikefashion rekent voor 2011 op een omzet van ongeveer 2,5 miljoen euro, zowat het dubbel van vorig jaar.

België eerst

Ook in 2012 verwacht Welikefashion.com een verdubbeling van het verkoopcijfer. Dat hoopt de online retailer te realiseren door een meer internationaal publiek aan te boren. Te beginnen bij de Belgen. Wie vanuit België bestelt, betaalt 3,95 euro transportkosten, maar krijgt zijn of haar pakketje normaal gezien binnen een dag thuisgeleverd.

 

Maar het blijft niet beperkt tot hun zuiderburen. Fashionista’s kunnen vanuit 25 landen bij Welikefashion.com terecht. “Via een button op de homepage is de website gemakkelijk om te zetten naar het Engels. Ook biedt Welikefashion.com passende betaalmethoden aan per land”, leggen de webdesigners van de site uit.


Duitsland volgt

Tweede op het verlanglijstje van Welikefashion is Duitsland. De webshop heeft echter goed begrepen dat dat land een specifieke aanpak vereist. Een Engelse vertaalknop is niet genoeg om in Duitsland succesvol zaken te doen.


Behalve Duitse vertaling van alle tekst, streeft Welikefashion een Duits telefoonnummer en landspecifieke klantenservice en ordervoorwaarden na. Vervolgens zullen de modeliefhebbers kijken hoe ze verder vorm kunnen geven aan hun internationale plannen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top