Winkelen op Facebook kent take-off in decembermaand.

Is er een betere maand om een nieuwe retailtrend te lanceren, dan in december, de winkelmaand bij uitstek? Terwijl iedereen ijverig op zoek is naar het ideale kerstgeschenk, overtuigt Facebook zowel consument als retailer van zijn kunnen als e-commerce platform. De eerste echte Facebook webshops zijn daarom nu van start gegaan.


Facebook als e-commerce platform.

Bij Facebook doen ze er alles aan om hun e-commerce project uit de startblokken te krijgen. Mark Zuckerberg en co hebben onderhandelingen aangeknoopt met ruim 20 voorstaande Amerikaanse online retailers om hun webshop in de netwerksite te integreren. Aan de gesprekstafel zitten onder meer Delta Air Lines, warenhuisketen J.C. Penny en Haute Look. Deze retailers bieden sinds kort hun diensten – al dan niet gedeeltelijk – aan via Facebook.


Facebook wil het online retailen via sociale netwerksites – kortweg social shopping – verder stimuleren. Daartoe biedt de netwerksite ondersteuning door een speciaal voorzien team, namelijk de ‘commerce partnerships group’. Daar wordt software ontwikkeld die het mogelijk maakt een social shop naar wensen en noden te creëren. Payvement en Alvenda zijn een tweetal bedrijven die reeds in opdracht van Facebook dergelijke applicaties en winkelomgevingen voor retailers op maat maken.


Social shops.

Bij onze noorderburen hebben enkele tot de puntjes uitgewerkte Facebook shops hun kick-off net achter de rug. Het zijn respectievelijk PrivilegeClub en ShopScene, beide uitgewerkt door het internetbureau Blackorange. Voordien waren reeds een aantal Facebook webshops beschikbaar, doch geen van hen was volledig geïntegreerd binnen het sociale medium. Hopelijk volgt België vlug het Nederlandse voorbeeld.


Trendwatchers en e-commerce kenners wijzen alvast op het enorme potentieel van een medium als Facebook. De netwerksite bereikt met zijn half miljard leden een ontzaglijke hoeveelheid consumenten in een daarenboven persoonlijke en ontvankelijke setting.

Is er een betere maand om een nieuwe retailtrend te lanceren, dan in december, de winkelmaand bij uitstek? Terwijl iedereen ijverig op zoek is naar het ideale kerstgeschenk, overtuigt Facebook zowel consument als retailer van zijn kunnen als e-commerce platform. De eerste echte Facebook webshops zijn daarom nu van start gegaan.


Facebook als e-commerce platform.

Bij Facebook doen ze er alles aan om hun e-commerce project uit de startblokken te krijgen. Mark Zuckerberg en co hebben onderhandelingen aangeknoopt met ruim 20 voorstaande Amerikaanse online retailers om hun webshop in de netwerksite te integreren. Aan de gesprekstafel zitten onder meer Delta Air Lines, warenhuisketen J.C. Penny en Haute Look. Deze retailers bieden sinds kort hun diensten – al dan niet gedeeltelijk – aan via Facebook.


Facebook wil het online retailen via sociale netwerksites – kortweg social shopping – verder stimuleren. Daartoe biedt de netwerksite ondersteuning door een speciaal voorzien team, namelijk de ‘commerce partnerships group’. Daar wordt software ontwikkeld die het mogelijk maakt een social shop naar wensen en noden te creëren. Payvement en Alvenda zijn een tweetal bedrijven die reeds in opdracht van Facebook dergelijke applicaties en winkelomgevingen voor retailers op maat maken.


Social shops.

Bij onze noorderburen hebben enkele tot de puntjes uitgewerkte Facebook shops hun kick-off net achter de rug. Het zijn respectievelijk PrivilegeClub en ShopScene, beide uitgewerkt door het internetbureau Blackorange. Voordien waren reeds een aantal Facebook webshops beschikbaar, doch geen van hen was volledig geïntegreerd binnen het sociale medium. Hopelijk volgt België vlug het Nederlandse voorbeeld.


Trendwatchers en e-commerce kenners wijzen alvast op het enorme potentieel van een medium als Facebook. De netwerksite bereikt met zijn half miljard leden een ontzaglijke hoeveelheid consumenten in een daarenboven persoonlijke en ontvankelijke setting.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Total Sports wordt Sportshop.com

21/06/2017

Total Sports Trading verandert op 1 juli van naam en gaat dan officieel verder als Sportshop.com. Met die nieuwe wil de groep sportwebshops internationaal verder kunnen groeien. In Nederland blijven de huidige namen ook in gebruik.

Ikea lanceert winkel op Amazon

19/06/2017

Slechts een week nadat Ikea aankondigde te denken aan de verkoop via derde partijen, komt de Zweedse woonketen op de proppen met een eigen winkel op Amazon. Daar wordt een uitgebreid aantal producten van Ikea aangeboden.

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

08/06/2017

De Chinese internetreus Alibaba verwacht dat zijn omzet in het lopende boekjaar met 45 tot 49% zal stijgen. Dat heeft financieel directeur Maggie Wu gezegd tijdens een investeerdersconferentie in het Chinese Hangzhou.

Google krijgt mogelijk fikse boete van Europese Commissie

07/06/2017

Google mag zich aan een fikse boete verwachten van de Europese Commissie, na een onderzoek dat ongeveer zeven jaar aan de gang is geweest. De internetgigant zou binnen zoekresultaten Google Shopping bevoordeeld hebben.

Online verkoop FMCG fors gestegen in 2016

06/06/2017

In 2016 is de online verkoop van 'fast moving consumer goods', producten met een korte levensduur, gegroeid met 26%. De online omzet is nu goed voor 35% van de totale omzetgroei wereldwijd.

Tesco voert eerste levering met robot uit

02/06/2017

De Britse supermarktketen Tesco heeft voor het eerst een online bestelling bij een klant aan huis geleverd met de hulp van een robot.

Back to top