Winkelen op Facebook kent take-off in decembermaand.

Is er een betere maand om een nieuwe retailtrend te lanceren, dan in december, de winkelmaand bij uitstek? Terwijl iedereen ijverig op zoek is naar het ideale kerstgeschenk, overtuigt Facebook zowel consument als retailer van zijn kunnen als e-commerce platform. De eerste echte Facebook webshops zijn daarom nu van start gegaan.


Facebook als e-commerce platform.

Bij Facebook doen ze er alles aan om hun e-commerce project uit de startblokken te krijgen. Mark Zuckerberg en co hebben onderhandelingen aangeknoopt met ruim 20 voorstaande Amerikaanse online retailers om hun webshop in de netwerksite te integreren. Aan de gesprekstafel zitten onder meer Delta Air Lines, warenhuisketen J.C. Penny en Haute Look. Deze retailers bieden sinds kort hun diensten – al dan niet gedeeltelijk – aan via Facebook.


Facebook wil het online retailen via sociale netwerksites – kortweg social shopping – verder stimuleren. Daartoe biedt de netwerksite ondersteuning door een speciaal voorzien team, namelijk de ‘commerce partnerships group’. Daar wordt software ontwikkeld die het mogelijk maakt een social shop naar wensen en noden te creëren. Payvement en Alvenda zijn een tweetal bedrijven die reeds in opdracht van Facebook dergelijke applicaties en winkelomgevingen voor retailers op maat maken.


Social shops.

Bij onze noorderburen hebben enkele tot de puntjes uitgewerkte Facebook shops hun kick-off net achter de rug. Het zijn respectievelijk PrivilegeClub en ShopScene, beide uitgewerkt door het internetbureau Blackorange. Voordien waren reeds een aantal Facebook webshops beschikbaar, doch geen van hen was volledig geïntegreerd binnen het sociale medium. Hopelijk volgt België vlug het Nederlandse voorbeeld.


Trendwatchers en e-commerce kenners wijzen alvast op het enorme potentieel van een medium als Facebook. De netwerksite bereikt met zijn half miljard leden een ontzaglijke hoeveelheid consumenten in een daarenboven persoonlijke en ontvankelijke setting.

Is er een betere maand om een nieuwe retailtrend te lanceren, dan in december, de winkelmaand bij uitstek? Terwijl iedereen ijverig op zoek is naar het ideale kerstgeschenk, overtuigt Facebook zowel consument als retailer van zijn kunnen als e-commerce platform. De eerste echte Facebook webshops zijn daarom nu van start gegaan.


Facebook als e-commerce platform.

Bij Facebook doen ze er alles aan om hun e-commerce project uit de startblokken te krijgen. Mark Zuckerberg en co hebben onderhandelingen aangeknoopt met ruim 20 voorstaande Amerikaanse online retailers om hun webshop in de netwerksite te integreren. Aan de gesprekstafel zitten onder meer Delta Air Lines, warenhuisketen J.C. Penny en Haute Look. Deze retailers bieden sinds kort hun diensten – al dan niet gedeeltelijk – aan via Facebook.


Facebook wil het online retailen via sociale netwerksites – kortweg social shopping – verder stimuleren. Daartoe biedt de netwerksite ondersteuning door een speciaal voorzien team, namelijk de ‘commerce partnerships group’. Daar wordt software ontwikkeld die het mogelijk maakt een social shop naar wensen en noden te creëren. Payvement en Alvenda zijn een tweetal bedrijven die reeds in opdracht van Facebook dergelijke applicaties en winkelomgevingen voor retailers op maat maken.


Social shops.

Bij onze noorderburen hebben enkele tot de puntjes uitgewerkte Facebook shops hun kick-off net achter de rug. Het zijn respectievelijk PrivilegeClub en ShopScene, beide uitgewerkt door het internetbureau Blackorange. Voordien waren reeds een aantal Facebook webshops beschikbaar, doch geen van hen was volledig geïntegreerd binnen het sociale medium. Hopelijk volgt België vlug het Nederlandse voorbeeld.


Trendwatchers en e-commerce kenners wijzen alvast op het enorme potentieel van een medium als Facebook. De netwerksite bereikt met zijn half miljard leden een ontzaglijke hoeveelheid consumenten in een daarenboven persoonlijke en ontvankelijke setting.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Keurmerk EuroSafeShop in handen van Stichting WebwinkelKeur

22/05/2017

De Stichting WebwinkelKeur heeft het keurmerk EuroSafeShop overgenomen. De Stichting IECA, dat EuroSafeShop in handen had, staakt daarbij ook meteen al zijn activiteiten. WebwinkelKeur heeft dankzij de overname al meer dan 4.500 leden.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

11/05/2017

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Samenwerking met Walmart stuwt JD.com

10/05/2017

Het Chinese JD.com is in het eerste kwartaal met meer dan 40% gegroeid en moet daarvoor Walmart bedanken. De Amerikanen hebben 11% van de aandelen van het Chinese e-commercebedrijf in handen.

Back to top