De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend | RetailDetail

De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend

De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend

De Mandemakers Groep, het bedrijf boven ketens als Keukenconcurrent, Sanders en Morres, heeft in 2015 opnieuw fiks verlies gemaakt. Volgens financieel directeur Jeroen Maan is dat echter geen probleem, omdat het moederbedrijf van DMG wel winstgevend is.

Opnieuw winst in 2016

DMG had in 2015 een negatief bedrijfsresultaat van 16,4 miljoen euro, terwijl het nettoverlies zelfs opliep tot 24,9 miljoen euro. Maan wijst er echter op dat moederbedrijf Pinmill wel 43 miljoen euro winst voor belastingen wist te maken in 2015. Het is de eerste keer dat die cijfers worden vrijgegeven. Niet alle winkels van de verschillende ketens vallen immers onder DMG: de cijfers van dat bedrijf handelen over de winkels in België en Nederland, terwijl de ketens ook winkels hebben in Oost-Europa en Duitsland. Een deel daarvan vallen wel onder Pinmill.

 

Voor 2016 klinken er alvast opnieuw positieve geluiden bij DMG: volgens Maan heeft het bedrijf zo in 2016 opnieuw winst weten te maken. Sinds 2008 maakte het bedrijf nochtans verlies en de voorbije tien jaar werd er door Pinmill 300 miljoen euro in het bedrijf gestoken, om de solvabiliteit op peil te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlanders kopen flink meer keukens

22/05/2018

Nederlandse woonwinkels zagen hun omzet in het eerste kwartaal gemiddeld met 3,4 procent groeien. Dat hadden ze vooral te danken aan de keukenverkopers, die een omzetgroei van liefst 11,6 procent optekenden. 

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.