De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend | RetailDetail

De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend

De Mandemakers Groep maakt verlies, moederbedrijf is winstgevend

De Mandemakers Groep, het bedrijf boven ketens als Keukenconcurrent, Sanders en Morres, heeft in 2015 opnieuw fiks verlies gemaakt. Volgens financieel directeur Jeroen Maan is dat echter geen probleem, omdat het moederbedrijf van DMG wel winstgevend is.

Opnieuw winst in 2016

DMG had in 2015 een negatief bedrijfsresultaat van 16,4 miljoen euro, terwijl het nettoverlies zelfs opliep tot 24,9 miljoen euro. Maan wijst er echter op dat moederbedrijf Pinmill wel 43 miljoen euro winst voor belastingen wist te maken in 2015. Het is de eerste keer dat die cijfers worden vrijgegeven. Niet alle winkels van de verschillende ketens vallen immers onder DMG: de cijfers van dat bedrijf handelen over de winkels in België en Nederland, terwijl de ketens ook winkels hebben in Oost-Europa en Duitsland. Een deel daarvan vallen wel onder Pinmill.

 

Voor 2016 klinken er alvast opnieuw positieve geluiden bij DMG: volgens Maan heeft het bedrijf zo in 2016 opnieuw winst weten te maken. Sinds 2008 maakte het bedrijf nochtans verlies en de voorbije tien jaar werd er door Pinmill 300 miljoen euro in het bedrijf gestoken, om de solvabiliteit op peil te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.