Ikea promoot outdoor-collectie met lentestunt | RetailDetail

Ikea promoot outdoor-collectie met lentestunt

Ikea promoot outdoor-collectie met lentestunt

Ikea heeft deze week de nieuwe outdoorcollectie gepromoot met een opmerkelijke stunt in Amsterdam. Voor één dag werd al het meubilair van terrassen op het Leidseplein vervangen door producten uit de collectie van Ikea.

Geluk met de zon

De Zweedse woongigant nam donderdag het hele plein over met producten van romantische loveseats en klassieke hardhouten banken tot zomers gekleurde hippe loungestoeltjes en talloze kussens en accessoires. Ikea had daarbij het geluk dat de zon zich donderdag volop liet zien, waardoor het geheel een daadwerkelijk voorproefje op het komende voorjaar werd. Zelfs zogenoemde pop-upbalkonnetjes werden ingezet om te laten zien hoe ook de allerkleinste buitenruimtes optimaal kunnen worden benut.

 

De nieuwe collectie is vanaf 1 maart verkrijgbaar bij de Nederlandse vestigingen van Ikea. Het bedrijf nam ook de eerste twee oplaadpalen voor elektrische auto's in gebruik in Duiven en Haarlem. In een half uur kunnen chauffeurs van een elektrische auto daar hun wagen tot tachtig procent opladen. De ervaringen op de eerste twee locaties moeten op termijn worden gebruikt voor de uitrol van de oplaadpalen naar de andere vestigingen in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.