Winkels helpen Auping weer aan groei | RetailDetail

Winkels helpen Auping weer aan groei

Winkels helpen Auping weer aan groei

Dankzij de opening van een tiental winkels in de Benelux en Duitsland heeft beddenfabrikant Auping het afgelopen jaar een mooie omzetgroei gekend. Een verdere vernieuwing van het bedrijf moet de onderneming klaarmaken voor de toekomst.

Van verlies naar 2,5 miljoen winst

De omzet van Auping kwam in 2013 uit op 65 miljoen euro, terwijl de onderneming ook de rode cijfers wist om te buigen tot een winst van 2,5 miljoen, weet Het Financieele Dagblad. Auping is eigendom van de oprichtersfamilie van dezelfde naam, terwijl investeerder NPM Capital 21 procent van de aandelen heeft.

 

Komende jaren investeert Auping nog 20 miljoen euro in het verplaatsen van enkele fabrieken, tien miljoen in aanpassingen aan het productieapparaat en enkele miljoenen in meer eigen Auping Plaza-winkels in Duitsland. De maatregelen moeten ertoe leiden dat Auping op eigen kracht blijft groeien in een onzekere markt.

 

"We zijn als bedrijf te weinig gegroeid. De omzet lag in 2003 op een hoger niveau dan in 2012, toen we ruim 62 miljoen omzetten. Dat is niet goed", aldus directievoorzitter Aart Roos, die sinds twee jaar bij Auping werkt en een verleden heeft bij De Mandemakers Groep.

 

Nieuwe fabriek

In september moet de verbouwing van de 21.000 m² grote fabriek in Deventer zijn afgerond, die het rendement moet doen groeien en de levertijden drastisch moet terugbrengen. Auping produceert dan alleen nog maar op bestelling, waardoor magazijnruimte overbodig is.

 

Wij zullen laten zien dat de maakindustrie in Nederland kan blijven. Maar dan moet het productietempo omhoog, moeten we efficiënt en flexibel gaan werken en moeten we als bedrijf innoveren. We zullen steeds met nieuwe modellen en diensten moeten komen", aldus nog Roos.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.