Woonbranche organiseert nieuwe promotieweek

Nederlandse woonwinkels organiseren vanaf 19 september collectief de Woonzinnige Kadoweken. Daarbij worden via een aantal tijdschriften een groot aantal cadeaukaarten ter waarde van vijf euro verspreid. De actie loopt tot 16 oktober.

De actie is opgezet door de Commissie wonen van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, waarin onder meer brancheorganisatie CBW-MITEX en de vakbonden participeren. Doel van de actie is om woonartikelen te promoten als mogelijk kado. De kaarten kunnen worden besteed bij duizenden deelnemende woonzaken.

De cards worden bijgesloten bij bladen als Margriet, Libelle, VTwonen en Ariadne at Home. De cadeaukaarten zijn volgens de branche een oplossing omdat het geven van een wooncadeau weliswaar populair is, maar ook tot misverstanden leidt. Zo is er in 60 procent van de gevallen een verschil van smaak tussen gever en ontvanger, waardoor het kado vaak uit het zicht wordt verplaatst, geruild of doorverkocht.

Nederlandse woonwinkels organiseren vanaf 19 september collectief de Woonzinnige Kadoweken. Daarbij worden via een aantal tijdschriften een groot aantal cadeaukaarten ter waarde van vijf euro verspreid. De actie loopt tot 16 oktober.

De actie is opgezet door de Commissie wonen van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, waarin onder meer brancheorganisatie CBW-MITEX en de vakbonden participeren. Doel van de actie is om woonartikelen te promoten als mogelijk kado. De kaarten kunnen worden besteed bij duizenden deelnemende woonzaken.

De cards worden bijgesloten bij bladen als Margriet, Libelle, VTwonen en Ariadne at Home. De cadeaukaarten zijn volgens de branche een oplossing omdat het geven van een wooncadeau weliswaar populair is, maar ook tot misverstanden leidt. Zo is er in 60 procent van de gevallen een verschil van smaak tussen gever en ontvanger, waardoor het kado vaak uit het zicht wordt verplaatst, geruild of doorverkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bescheiden winst voor Mandemakers

04/01/2018

Mandemakers, de onbetwiste keukenkoning van Nederland, rapporteert na jaren van verlies eindelijk winst. In boekjaar 2016 haalde de groep een winst van ruim drie miljoen euro, op de cijfers voor 2017 is het nog even wachten.

Ook Ikea krijgt Europese belastinginspectie over de vloer

18/12/2017

De Europese Commissie heeft een officieel onderzoek geopend naar de belastingconstructies van de Zweedse woonketen Ikea. Die heeft een hoofdzetel in Nederland, maar laat de winsten ook circuleren naar Liechtenstein en Luxemburg.

Opnieuw recordcijfers voor JYSK

01/12/2017

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Ikea wil investeren in meer stadswinkels

29/11/2017

Vanaf 2019 wil Ikea ook in stadscentra aanwezig zijn met kleinere winkels, die vooral mensen zonder auto moeten aantrekken. De Zweedse meubelgigant hoopt daarmee in te spelen op de snel oprukkende verstedelijking en digitalisering.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Ikea opent cadeauwinkel in Utrechtse binnenstad

16/11/2017

Wie in Utrecht op zoek gaat naar een eindejaarscadeau, kan vanaf vandaag terecht bij de Ikea Gift Shop. Het is de eerste keer dat Ikea een winkel toegespitst op de feestdagen opent in de binnenstad.

Back to top