Woonbranche organiseert nieuwe promotieweek

Nederlandse woonwinkels organiseren vanaf 19 september collectief de Woonzinnige Kadoweken. Daarbij worden via een aantal tijdschriften een groot aantal cadeaukaarten ter waarde van vijf euro verspreid. De actie loopt tot 16 oktober.

De actie is opgezet door de Commissie wonen van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, waarin onder meer brancheorganisatie CBW-MITEX en de vakbonden participeren. Doel van de actie is om woonartikelen te promoten als mogelijk kado. De kaarten kunnen worden besteed bij duizenden deelnemende woonzaken.

De cards worden bijgesloten bij bladen als Margriet, Libelle, VTwonen en Ariadne at Home. De cadeaukaarten zijn volgens de branche een oplossing omdat het geven van een wooncadeau weliswaar populair is, maar ook tot misverstanden leidt. Zo is er in 60 procent van de gevallen een verschil van smaak tussen gever en ontvanger, waardoor het kado vaak uit het zicht wordt verplaatst, geruild of doorverkocht.

Nederlandse woonwinkels organiseren vanaf 19 september collectief de Woonzinnige Kadoweken. Daarbij worden via een aantal tijdschriften een groot aantal cadeaukaarten ter waarde van vijf euro verspreid. De actie loopt tot 16 oktober.

De actie is opgezet door de Commissie wonen van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, waarin onder meer brancheorganisatie CBW-MITEX en de vakbonden participeren. Doel van de actie is om woonartikelen te promoten als mogelijk kado. De kaarten kunnen worden besteed bij duizenden deelnemende woonzaken.

De cards worden bijgesloten bij bladen als Margriet, Libelle, VTwonen en Ariadne at Home. De cadeaukaarten zijn volgens de branche een oplossing omdat het geven van een wooncadeau weliswaar populair is, maar ook tot misverstanden leidt. Zo is er in 60 procent van de gevallen een verschil van smaak tussen gever en ontvanger, waardoor het kado vaak uit het zicht wordt verplaatst, geruild of doorverkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stuntte Leen Bakker eerder al met bedden?

19/09/2017

Leen Bakker zou vorig jaar al hebben gestunt met een spotgoedkope hoogslaper. Dat zegt de advocaat van de misnoegde klanten die een hoogslaper aan stuntprijs kochten, maar deze niet geleverd kregen omdat het volgens de woonketen "een fout" betrof.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Karwei opent City Loft op Utrecht Centraal

24/08/2017

Karwei opent vandaag een pop-upwinkel op Utrecht Centraal. In de City Loft kunnen klanten drie weken lang de wooncampagne en de nieuwe woonstijlen van dit najaar ontdekken.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Beter Bed ziet omzet alweer groeien

14/07/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het tweede kwartaal van 2017 met 5,3% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder, naar 94,6 miljoen euro. Ook zonder de overname van Sängjätten was er nog een mooie groei.

Back to top