Woonbranche organiseert nieuwe promotieweek | RetailDetail

Woonbranche organiseert nieuwe promotieweek

Nederlandse woonwinkels organiseren vanaf 19 september collectief de Woonzinnige Kadoweken. Daarbij worden via een aantal tijdschriften een groot aantal cadeaukaarten ter waarde van vijf euro verspreid. De actie loopt tot 16 oktober.

De actie is opgezet door de Commissie wonen van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, waarin onder meer brancheorganisatie CBW-MITEX en de vakbonden participeren. Doel van de actie is om woonartikelen te promoten als mogelijk kado. De kaarten kunnen worden besteed bij duizenden deelnemende woonzaken.

De cards worden bijgesloten bij bladen als Margriet, Libelle, VTwonen en Ariadne at Home. De cadeaukaarten zijn volgens de branche een oplossing omdat het geven van een wooncadeau weliswaar populair is, maar ook tot misverstanden leidt. Zo is er in 60 procent van de gevallen een verschil van smaak tussen gever en ontvanger, waardoor het kado vaak uit het zicht wordt verplaatst, geruild of doorverkocht.

Nederlandse woonwinkels organiseren vanaf 19 september collectief de Woonzinnige Kadoweken. Daarbij worden via een aantal tijdschriften een groot aantal cadeaukaarten ter waarde van vijf euro verspreid. De actie loopt tot 16 oktober.

De actie is opgezet door de Commissie wonen van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, waarin onder meer brancheorganisatie CBW-MITEX en de vakbonden participeren. Doel van de actie is om woonartikelen te promoten als mogelijk kado. De kaarten kunnen worden besteed bij duizenden deelnemende woonzaken.

De cards worden bijgesloten bij bladen als Margriet, Libelle, VTwonen en Ariadne at Home. De cadeaukaarten zijn volgens de branche een oplossing omdat het geven van een wooncadeau weliswaar populair is, maar ook tot misverstanden leidt. Zo is er in 60 procent van de gevallen een verschil van smaak tussen gever en ontvanger, waardoor het kado vaak uit het zicht wordt verplaatst, geruild of doorverkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Casa opent eerste Nederlandse winkel

01/06/2018

Nederland maakt kennis met een nieuwe interieurwinkelketen: Casa opent op vrijdag 1 juni de deuren in de Utrechtse binnenstad en introduceert ook zijn webshop. De lancering betekent het startschot van een grote ombouwoperatie.

Blokker België heeft een nieuwe directeur

31/05/2018

Rob Schuyt is per 1 mei in dienst getreden als algemeen directeur van Blokker in België. Hij neemt hiermee de functie over van Bernd Bosch, met wie het contract is beëindigd.