Woonbranche organiseert nieuwe promotieweek

Nederlandse woonwinkels organiseren vanaf 19 september collectief de Woonzinnige Kadoweken. Daarbij worden via een aantal tijdschriften een groot aantal cadeaukaarten ter waarde van vijf euro verspreid. De actie loopt tot 16 oktober.

De actie is opgezet door de Commissie wonen van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, waarin onder meer brancheorganisatie CBW-MITEX en de vakbonden participeren. Doel van de actie is om woonartikelen te promoten als mogelijk kado. De kaarten kunnen worden besteed bij duizenden deelnemende woonzaken.

De cards worden bijgesloten bij bladen als Margriet, Libelle, VTwonen en Ariadne at Home. De cadeaukaarten zijn volgens de branche een oplossing omdat het geven van een wooncadeau weliswaar populair is, maar ook tot misverstanden leidt. Zo is er in 60 procent van de gevallen een verschil van smaak tussen gever en ontvanger, waardoor het kado vaak uit het zicht wordt verplaatst, geruild of doorverkocht.

Nederlandse woonwinkels organiseren vanaf 19 september collectief de Woonzinnige Kadoweken. Daarbij worden via een aantal tijdschriften een groot aantal cadeaukaarten ter waarde van vijf euro verspreid. De actie loopt tot 16 oktober.

De actie is opgezet door de Commissie wonen van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, waarin onder meer brancheorganisatie CBW-MITEX en de vakbonden participeren. Doel van de actie is om woonartikelen te promoten als mogelijk kado. De kaarten kunnen worden besteed bij duizenden deelnemende woonzaken.

De cards worden bijgesloten bij bladen als Margriet, Libelle, VTwonen en Ariadne at Home. De cadeaukaarten zijn volgens de branche een oplossing omdat het geven van een wooncadeau weliswaar populair is, maar ook tot misverstanden leidt. Zo is er in 60 procent van de gevallen een verschil van smaak tussen gever en ontvanger, waardoor het kado vaak uit het zicht wordt verplaatst, geruild of doorverkocht.

Tags: