RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Surfmerk Billabong 'volkomen waardeloos'

icon
Mode27 augustus, 2013

Verlies verdrievoudigd

Ondanks de sluiting van 158 winkels en het ontslag van vijftien percent van het Europese werknemersbestand blijven de verliezen maar toenemen: het totale verlies voor het afgelopen jaar klokte af op 860 miljoen dollar (576 miljoen euro), drie keer hoger dan het jaar voordien. Het ligt bovendien ook nog een pak hoger dan wat analisten hadden voorspeld (547 miljoen dollar of 384 miljoen euro).

 

In totaal heeft Billabong International dertien merken, die ondertussen in totaal slechts 90 miljoen Australische dollar (60 miljoen euro) waard zijn: een schril contrast met de waarde in december 2011 (411 miljoen euro) en het toppunt in 2007 (3,8 miljard dollar of 2,5 miljard euro). Het Billabong-merk wordt door het bedrijf zelf als ‘waardeloos’ omschreven, net zoals Element (skateboards) en Palmers (surfaccessoires).

 

De aandelenkoers heeft na de bekendmaking van de cijfers ook klappen gekregen: het aandeel dook 5,3 percent omlaag tot een waarde van 53,5 dollarcent (0,35 euro) per aandeel. In het afgelopen jaar is het aandeel al 36 percent van diens waarde kwijtgespeeld.

 

Moeilijke toekomst

De verkoop van West 49 en DaKine hebben wat ademruimte opgeleverd, maar recent afgesprongen gesprekken met het Sycamore Consortium dat 60 cent per aandeel bood, zijn weinig hoopgevend. Billabong erkent dat het een ’tumultueus jaar’ is geweest, maar men ziet de toekomst wel hoopvol tegemoet.

 

Herfinanciering van de schuld zou 95 miljoen euro aan intresten kunnen besparen over de komende vijf jaar, al blijft Billabong dan nog diep in de schulden zitten. De nettoschuld staat nu op 138 miljoen euro, een stijging van 28 percent over het afgelopen jaar. In de afgelopen twee jaar heeft Billabong nu 760 miljoen euro nettoverlies geleden, hoger dan de totale winst in de acht jaar voordien (735 miljoen euro).

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dieter Penninckx (FNG) keert terug als adviseur bij Torfs

    Dieter Penninckx, mede-oprichter en ex-CEO van de omgevallen modegroep FNG, verschijnt weer op het retailtoneel. Schoenenketen Torfs stelt de ondernemer aan als adviseur voor overnames.

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dit zijn de winnaars en verliezers in de Nederlandse modemarkt

    C&A en H&M blijven de meest bezochte kledingwinkels in Nederland, maar trappelen ter plaatse. Ze kampen met een paar opvallend sterke groeiers op de Nederlandse modemarkt. Al zijn er net zo goed een aantal vaste waarden in de winkelstraten die de aandacht van consumenten verliezen...

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    e5 en Zara grootste winnaars op Belgische modemarkt

    Het voetgangersverkeer in de Belgische winkelstraten steeg licht tijdens het afgelopen voorjaar. Vooral e5 en Zara kregen meer shoppers over de vloer. Enkele grote namen zagen een terugval.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN