RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

2m²-netwerk Delhaize in een nieuw kleedje

icon
In bleed31 maart, 2011

Wie bij Delhaize winkelt kan het onmogelijk ontgaan zijn: de laatste maanden werkte Mediatrader, onderdeel van Think Media, in versneld tempo door aan de uitbouw van een volledig nieuw 2m²-reclamenetwerk op de parkings en aan de ingang van de Delhaizewinkels. RetailDetail stak zijn licht op bij Tom De Wilde, gedelegeerd bestuurder van Mediatrader.

 

Borden met gsm-technologie 

Meneer De Wilde, u kondigt met trots de vernieuwing aan van de 2m²-borden rond de Delhaizewinkels. Wat is daar dan zo speciaal aan?

Wel, niet alleen oogt alles stukken moderner, maar de borden zijn nu ook voorzien van de nieuwste snufjes. Ze worden synchroon aangestuurd en alle technische problemen of beschadigingen worden rechtstreeks doorgestuurd via de gsm-module in elk toestel.

 

We hebben onze borden onderverdeeld in twee netwerken van 450 borden en bovendien ook eens naar hun locatie gekeken: nu staat ons bordenpark veel strategischer ingepland dan dat van voorganger Pano Distri. 

 

Strategischer, in de zin van: zichtbaarder voor de klant? 

Dat is uiteraard een belangrijke reden. De parking is een van de meest cruciale fasen voor een aankoop. Het is geen geheim dat de aanwezigheid van een merk daar leidt tot een grotere, direct meetbare meerverkoop. Alle adverteerders bevestigen dat. Vandaar ook de vraag om het netwerk nog dit jaar uit te breiden met alle AD-winkels. Daar zijn we nu volop mee bezig.

 

Ik neem aan dat Delhaize daar een mooie som voor ontvangt. Hebben ze daar ook nog andere voordelen bij?

Wij plaatsen niet alleen het 2m²-bordenpark, maar we financieren het ook en zorgen voor alle signalisatie naar de Delhaizewinkels. De location hunters gaan voor iedere winkel in België op zoek naar de beste gevels om de minder zichtbare winkels extra in de verf te zetten.

Het Delhaizelogo is daardoor veel meer aanwezig in het straatbeeld, wat een versterking van de merknaam met zich meebrengt.

 

We willen zo op middellange termijn een kwalitatief signalisatiebordenpark uit te bouwen. Twee jaar geleden beschikte Delhaize nog over geen enkel signalisatiebord, maar nu heeft het door deze aanpak zijn achterstand ruimschoots kunnen inlopen.

 

Onderdeel van een grotere 360°-aanwezigheid 

Wie verzorgt die borden eigenlijk juist?

De regie van het 2m²-netwerk is voor 100% in handen van Think Media Outdoor, , met Cindy Jacobs als key account manager voor het 2m²-netwerk. Think Media Outdoor, dat je waarschijnlijk kent van ons nationaal affichagenetwerk van 8m²- en 20m²-reclameborden, is naast Think Media Magazines, Think Media Digital en Life!TV één van de vier mediaplatformen die crossmediaal perfect inspelen op de nieuwe noden van de markt. Zo overkoepelen we twaalf verschillende magazines, dertien onlinetitels en een tv-zender – naast ons affichagenetwerk uiteraard. 

 


De magazines die onze paraplu zitten zijn kleppers als P-magazine, Ché, Menzo en Chief, maar ook Officieel PlayStation Magazine, Motoren & Toerisme/Moto & Loisirs, MotorWereld, Spoorwegjournaal/Journal du Chemin de Fer en Modelspoormagazine/Train Miniature Magazine. We bereiken maandelijks ruim 850 000 hoofdzakelijk mannelijke lezers. Think Media Magazines verzorgt ook de reclameregie van zijn onlinetitels, zoals Clint, deMotorSite en 4Gamers. 

 

Waarin verschilt Think Media van de andere regies?

De aanwezigheid van de verschillende mediaplatformen – buitenregie, print, online en televisie – zorgt ervoor dat Think Media meer dan eender welk ander mediabedrijf aan zijn klanten een 360°-aanpak kan garanderen.

 
Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN