RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Kees van Loon
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

De 73ste winkel van e5 mode staat on-line!

icon
In bleed25 november, 2009

 

 

Retail Detail praatte met Ronald Boeckx,
COO van e5 mode, over de marktpositie en de toekomstplannen van de modeketen.

 

RD : Hoe zou je, 30 jaar na de opstart, de strategie van e5 mode samenvatten?

Ronald Boeckx: De collecties van e5 mode
richten zich nog steeds in de eerste plaats tot een publiek dat niet te lijden
heeft onder de dictatuur van maatje 36 of 38 en dat bewust niet het slachtoffer
wil zijn van de razende snelheid waarmee modetrends mekaar vandaag opvolgen. De
collecties zijn stijlvol en
comfortabel met een optimale prijs-kwaliteitverhouding. Een politiek die
onze Europese president zou omschrijven als ‘rustige vastheid’.

 

RD: Merk je fundamentele verschillen tussen
de e5 mode-klant uit de jaren ‘80 en
jullie klanten vandaag?

Ronald Boeckx: Op 30 jaar tijd hebben we
een enorme klantendatabank uitgebouwd die ons erg kostbare informatie oplevert.
Wat onder meer opvalt, is dat onze klanten – vooral 35plussers – vandaag erg
actief zijn op het net. We hebben daarop ingespeeld door een krachtige e5 mode webwinkelmodule te ontwikkelen.
Een webshop die je gerust mag omschrijven als de 73ste winkel van e5
mode. De klant kan zijn
kledingstukken online bestellen. Voor de thuislevering wordt slechts 3.95 euro
aangerekend en iets wat niet bevalt kan in steeds in een van de 72 winkelpunten
omgeruild worden. En dat is een serieuze troef in vergelijking met het
klassieke postorderbedrijf waar omruiling toch een stuk complexer is.

 

RD: Wie mode zegt, zegt creativiteit. Hoe rijmt e5 mode creativiteit
met de degelijkheid van zijn collecties?

Ronald Boeckx: Degelijkheid en creativiteit
zijn zeker geen tegengestelden. De Liberty Island collectie die we samen met de
modespecialisten van Libelle/Femmes d’Aujourd’hui ontwikkelden, is hiervan een schitterend voorbeeld. De
profielen van hun lezers van en onze klanten stemmen perfect overeen. Daarom heeft
het e5 mode-team samen met de creatieven van Libelle/Femmes d’Aujourd’hui 19
referenties ontworpen en onder het label Liberty Island ook effectief op de
markt gebracht. Een comarketing project tussen een modeketen en een uitgever
dat meteen een schot in de roos was. We hebben nu al beslist om de productie
van de collectie voor het voorjaar te verviervoudigen! Goed nieuws voor e5
mode, maar ook voor Libelle/Femmes d’Aujourd’hui; zij ontvangen royalty’s per
geproduceerd collectiestuk. Een succesverhaal dat ons stimuleert om de webshop
op korte termijn te verrijken met andere eigen e5 mode referenties.

Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN