RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Dorien Breels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Narrowcasting staat of valt met attractieve en up to date content.

icon
In bleed3 maart, 2010


RD: Een eerste voor de hand liggende vraag: wie is ThisPlays2?

BH: ThisPlays2 werd in 2008, amper twee jaar geleden opgericht door vier vennoten. Elk van die vennoten is  verantwoordelijk voor zijn eigen afdeling : concept, operationele opvolging, installatie en IT. We combineren zo onze eigen jarenlange ervaring in de sectoren van marketing, achtergrondmuziek, creatie van content, technische installaties , kortom alle facetten van een succesvol narrowcasting project.
 

RD: Wat was de trigger, waarom werd ThisPlays2 opgericht?

BH: Bij de oprichting van ThisPlays2 constateerden we dat narrowcasting projecten te vaak worden verkocht als een eenvoudige optelsom van schermen, hard- en software. Marketingafdelingen kregen demo’s van hoe je met de software snel een clip of een filmpje kan doorsturen via het internet en snel een carrousel of een loop kan maken. Dan nog even op play klikken en je zag onmiddellijk het resultaat in je winkelpunt. Knap! Meestal  werd het  project dan opgestart met mooie en dure content van het webdesign bureau  en dan … concentreert de marketingafdeling zich op andere prioriteiten. Het gebeurt  maar al te vaak dat de schermen nog  snel snel geüpdatet worden om vier uur vrijdagnamiddag door de marketingassistente, de DTP’er van dienst of, godbetert,  zelfs de IT afdeling. Gevolg:  schermen met verouderde clips, clips van lage kwaliteit en uiteindelijk mooi egale zwarte flatscreens. Waarom? Simpelweg omdat de operationele workload van een narrowcasting project dikwijls zwaar wordt onderschat. En net daar kan ThisPlays2 een meerwaarde betekenen. We zorgen niet enkel voor de volledige technische installatie, maar stellen ook samen met de klant een contentplan op en we nemen de verantwoordelijkheid voor de dagdagelijkse opvolging , het zogenaamde content management.
 

RD: Hoe pakken jullie dat aan in de praktijk?

BH: Het klinkt misschien cliché en erg basic , maar eerst bespreken we met de klant het concept en zijn concrete doelstellingen. Hiervoor vertrekken we van een uitvoerige checklist, die meteen alle en vaak ook  ongekende mogelijkheden zichtbaar en bevattelijk maakt. Meestal wordt er initieel enkel gedacht aan  louter reclame op de schermen. Maar met ThisPlays2 willen we dieper graven.  Wat wil de klant écht bereiken met zijn schermen?  Wat zijn de concrete doelstellingen? Meer verkopen? De klanten informeren?  Interactie opwekken? De bezoeker verrassen? De sfeer op het winkelpunt optimaliseren?  … Om het overzicht te behouden over  de content – alle audiovisuele communicatie voor op de schermen – werken we met het A.C.L.I.P. model. Dat staat voor Audio, Corporate, Leisure, Internal advertising en Publicity. Op basis van dit model bouwen we samen met de klant een contentplan en maken we duidelijke afspraken voor de totale duur van de overeenkomst. Op die manier is de klant zeker dat op al zijn locaties zijn schermen effectief werken en resultaat opleveren. Maar dan zonder de operationele druk en aan een fractie van de kostprijs die heel dit proces  intern zou meebrengen.
 

RD: Gaat het zover dat een opdrachtgever zelf kan verdienen aan zijn schermen?

BH: Dat is natuurlijk de natte droom van onze opdrachtgevers. Schermen installeren en hop, de adverteerders stromen toe. Maar dat is echt niet zo evident. Als eerste prioriteit moet de keten een eigen “TV kanaal” creëren met eigen bedrijfsinformatie en commerciële promoties, eventueel gekoppeld aan lifestyle content, nieuws, weer, etc. Daarna  kan er gekeken worden of  er adverteerders geïnteresseerd zijn om campagnes uit te werken, waarbij de schermen een facilitaire, maar belangrijke rol spelen. We werken hiervoor samen met professionele partners uit de reclame- en marketingwereld en zijn  er  zo in geslaagd om voor onze klanten interessante recurrente inkomsten te genereren. Alhoewel dit nog in zijn kinderschoenen staat, voelen we duidelijk interesse vanuit de adverteerderwereld om hier op een creatieve manier mee om te springen. In de nabije toekomst zal het mogelijk zijn voor adverteerders om op een transparante manier campagnes te plannen op verschillende narrow netwerken.
 

RD: Hoe zien jullie de toekomst?

BH: Een netwerk van screens met centraal of decentraal aangestuurde content is niets futuristisch meer. De uitdaging is wel om hier zeer gedisciplineerd en vakkundig mee om te gaan. Dat is de enige manier om een return-on-investment te realiseren. De implementatie van detectie en meetsystemen zal een en ander meetbaar maken. Ook de optimalisatie van de sfeer mag niet uit het oog verloren worden want communicatie is nog steeds geen wiskunde, en zal het ook nooit worden. Het gaat om een dialoog met mensen zoals u en ik. Alleen zo zullen interactieve toepassingen, al of niet gecombineerd met narrowcasting, aan belang winnen.

Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN