RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Concord Matrassen & Boxsprings duwt door!

icon
In bleed23 maart, 2010

Voor de Beter Bed Holding hèt startsein om de concurrentie aan te gaan in dit segment, waarin we natuurlijk ook de Ikea`s van deze wereld niet mogen vergeten.

 

Retaildetail ging even op de koffie bij Bart Elegeert , verantwoordelijk voor België en Michaél Van Rooij die instaat voor de Benelux. 

RD  Heren, 8 winkels, het wordt moeilijk om je nog langer te verstoppen. Wat zijn de ambities ?
BE en MVR : We hebben een realistische ambitie om fors te groeien in Vlaanderen. We zoeken winkelpunten met veel zichtbaarheid, een goede toegankelijkheid, veel verkeer en liefst gelegen  aan een kruispunt met stoplichten of een drukke baan. De oppervlakte van de winkels moet tenminste 200 en maximaal 400 m2 bedragen. Mag natuurlijk ook wat  groter, maar dat hangt af van de m2 prijs. Als je dat langs de ontwikkeling van de huidige baanwinkels en de concentratie daarvan legt, mag je rustig concluderen dat wij zeer geïnteresseerd zijn in alle baanwinkels in Vlaanderen welke aan eerder vermelde parameters voldoen.

 

Binnenkort openen we trouwens al een negende winkel, in Oostende.

RD  Staat Wallonië ook op de agenda ?
BE en MVR : Zeker, maar de eerste prioriteit ligt in Vlaanderen.

RD  Op jullie site lezen we dat Matrassen Concord de grootste matrassenspecialist van Europa is. In welke landen zijn jullie aanwezig en op hoeveel staat de teller qua winkelpunten?
BE en MVR  ; We zijn vertegenwoordigd in 6 landen: Duitsland, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk , België en Polen. Als Matrassen Concord exploiteerden we eind 2009 862 filialen. De gehele Beter Bed Holding beschikt over 8 formules – Matrassen Concord, Beter Bed, El Gigante del Colchón, DBC, BeddenReus, Slaapgenoten, Dormaël Slaapkamers en  MAV – Matratzen-Abverkauf – die samen goed zijn voor 1064 filialen.

RD  Zijn er grote verschillen in matrassen- koopgedragingen per land ?
BE en MVR  ; Zeker, maar de grootste verschillen zitten in de collecties zelf. Daar waar de Benelux voorop loopt met boxsprings is dat geheel nog niet aan de orde in de andere landen. Verder zie je enorme verschillen in de maten van het bedtextiel. In België is men bijvoorbeeld tevreden met een hoofdkussen van 60/60, maar  bijvoorbeeld een  Zwitser slaapt op 100/100.

RD  Hoeveel mensen staan er bij Matrassen Concord op de payroll?  En hoeveel  medewerkers staan er gemiddeld per unit op de winkelvloer?
BE en MVR ;  Inclusief de kantoormedewerkers, leiding, oproepkrachten en parttimers stelt de groep een kleine 2000 personen tewerk. Per filiaal per dag plannen we normaal slechts  1 medewerker in. Maar, afhankelijk van de drukte en het formaat van het filiaal, kunnen er dat natuurlijk ook 2 zijn.

RD  Hoe worden die medewerkers opgeleid?
BE en MVR  ; Onze medewerkers worden opgeleid in een filiaal. Hier word hen de technische kennis over matrassen bijgebracht en worden hun verkoopvaardigheden getraind zodat ze na hun inwerkperiode zonder problemen zelfstandig in het nieuwe filiaal kunnen starten. Eenmaal in dienst wordt middels regelmatige scholing door zowel  eigen leidinggevenden, als door leveranciers het niveau verder ontwikkeld.

RD  Laatste vraag: komen er buiten Matrassen Concord nog andere formules van de Beter Bed Holding richting België ?
BE en MVR  ; Concrete plannen zijn er nog niet, maar we sluiten het zeker niet uit.

Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN