RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Dorien Breels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuwe opdrachten voor Pubmarket!

icon
In bleed6 mei, 2010

De som van de nieuwe klanten en de loyaliteit van de bestaande klanten
maakt dat Pubmarket! ook dit jaar opnieuw erg goed scoort in de
jaarlijkse Trends Gazellen rangschikking van snelgroeiende bedrijven. Retail Detail sprak met general manager Jean-Pierre Breels.

 

RD: Hoe interpreteer je die opvallende prestatie in de Trends Gazellen rangschikking?
JPB: Pubmarket! staat dit jaar op 11de plaats als snelstgroeiende kleine onderneming van Limburg. In 2009 stonden we nog op plaats 20. Binnen de top 25 staan slechts  8 survivors uit de top 25 van de editie van vorig jaar; slechts 4 van die 8 goed scorende ondernemingen – waaronder dus Pubmarket! – stijgen verder door in de rangschikking. Verder is het erg opvallend dat geen enkele Limburgse branchegenoot van Pubmarket!, noch bij de kleine, noch bij de middelgrote- en grote ondernemingen, dit jaar de top 25 van de Trends Gazellen haalt. De rangschikking houdt vooral rekening met de aspecten groei en rentabiliteit. Daarom denk ik dat we terecht fier mogen zijn op deze prestatie.

RD: Voor een reclamebureau is groei bijna onlosmakelijk verbonden met nieuwe klanten. Welke zijn de meest opvallende nieuwkomers in jullie portfolio?
JPB: De afgelopen maanden gingen we voor drie nieuwe klanten aan de slag: Spa Barisart, Exqi TV en Prik&Tik. Voor Spa Barisart werd onder de noemer ‘explosive water’ een intensieve voorjaarspromotie ontwikkeld.  In lijn met de 360° filosofie van het bureau werd het een campagne ‘through the line’. De actiesite www.explosivewater.be, het e-news, de facebook activatie, de productverpakking, het volledige pakket POS-materiaal  en de 10” promospot sturen dezelfde boodschap naar de consument. Het concept van de campagne – een spaaractie gekoppeld aan een wedstrijd met trendy rode scooters als inzet –  en de realisatie zijn van de hand van Pubmarket!. De WK-campagne voor drankenspecialist Prik&Tik, een keten met 88 winkels, is het resultaat van de samenwerking tussen Pubmarket! en het sportmarketingbureau SMB. Samen ontwikkelden ze een attractieve promotieactie rond het WK-voetbal in Zuid-Afrika en ook hier is het mechanisme een combinatie tussen een spaaractie en een wedstrijd. Je kan sparen voor een unieke voetbal en via de wedstrijd een 10daagse reis winnen naar het WK in Zuid-Afrika. Pubmarket! ontwikkelde het concept van de actie en alle promotie- en communicatiemateriaal:  advertenties, affiches, plafondhangers, pallet-wraps, wobblers en spaarkaarten. Exqi TV is de nieuwste zender binnen het digitale en analoge aanbod op de Vlaamse kabel. Exqi gaf Pubmarket! de opdracht om een serie dagbladadvertenties te ontwikkelen die de kijker naar de zender moeten leiden. Het accent in de advertenties ligt op traffic building; niet op imago.

altaltalt

 

 

RD: En de bestaande klanten?
JPB: Wat erg opvalt is de getrouwheid van onze klanten. Verschillende van hen waren er al bij toen we 7 jaar geleden gestart zijn. Een van die trouwe klanten is Wijnegem Shopping Center en na het feestjaar 2009 – Wijnegem Shopping Center bestond 15 jaar, werd het vrijdag 30 april opnieuw  een bijzonder drukke dag in Wijnegem. Niet alleen was het Shopping Center die avond uitzonderlijk open tot 22u00, maar ook de het eigen magazine ‘WIJ’ werd vrijdag gelanceerd en de gloednieuwe interactieve website www.wijnegemshoppingcenter.be  ging online. Al deze nieuwe initiatieven werden ondersteund door een lanceringsevent in het Shopping Center  dat gepresenteerd wordt door Véronique De Kock. Véronique is meteen ook het gezicht op de cover van de eerste editie van ‘WIJ’. In het magazine vinden de shoppers tips en informatie voor hun shoppingtrips onder vaste rubrieken zoals  ‘WIJ shoppen’, ‘WIJ doen’, ‘WIJ genieten’ en ‘WIJ reizen’.  WIJ wordt op 9 mei verdeeld als bijlage bij de Zondag en is vanaf maandag 10 mei gratis verkrijgbaar aan de infobalies van het Wijnegem Shopping Center. Het magazine verschijnt 4 keer per jaar in een oplage van 215.000 exemplaren. Op de gloednieuwe interactieve website vinden de bezoekers dan weer allerlei leuke extra’s, zoals e-cards, filmpjes en de WIJ-club.  Surfers die lid worden van de WIJ-club kunnen van verschillende voordelen genieten. Ze worden op de hoogte gehouden van alle events in het Wijnegem shopping Center en van kortingen en extra’s in de winkels zelf. Het concept en realisatie van WIJ, de website en de organisatie van het lanceringsevent werden toevertrouwd aan Pubmarket! en ook daar zijn we fier op.

 

 

alt 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RD: Wie zijn buiten de al genoemde vier jullie belangrijkste opdrachtgevers?
JPB: Met het risico van iemand over het hoofd te zien zou ik toch zeker Bic, Tipp-Ex, Unilever Foodsolutions, Knorr, Danone, Yoplait, Eci, Alvo, X2O, MHK de Keukenspecialist, Hans Anders, Maxi-Zoo, Noba, Wijnegem Shopping, Spar, Memorex, Olympic, Profel, Konvert Interim en Flam willen vermelden. Een heel mooie klantenportfolio die we servicen met 32 medewerkers. Meer informatie over Pubmarket kan je vinden op www.pubmarket.be.

Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN