RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio

icon
Algemeen15 juni, 2017

Hudson’s Bay Nederland heeft in de aanloop naar de opening van tien winkels haar merkportfolio gepresenteerd. De formule wil zich met premium merken en limited editions van Nederlandse designers in het hogere segment positioneren.

Warenhuis flexibel en per stad ingericht

De Canadezen zetten hierbij merken in als Topshop, Topman, CK Jeans, Opening Ceremony, The Kooples, Nike, Rika, Love Stories, MAC, Aveda, Vedder & Vedder, Vitra en Hay. Het assortiment is een mix van Amerikaanse en Europese merken, zowel gevestigde waarden als merken in opkomst. Er is ook ruimte gemaakt voor Nederlandse merken als Scotch & Soda, G-Star en Denham.

 

Het nieuwe winkelconcept brengt assortiment op het gebied van mode, schoonheidsproducten en woonartikels. De keuzes zijn per stad op de wensen van de lokale klant gericht en de winkels worden straks flexibel ingericht, zodat ze continu kunnen worden aanpast.

 

De formule gaat weliswaar werken vanuit de winkelpanden van het failliete V&D, maar zal in niets lijken op de winkels van voormalige warenhuis. Wel komen in negen van de tien Nederlandse warenhuizen restaurants van La Place terug. Verder zijn aanbod, uitstraling en personeel anders bij Hudson’s Bay in Nederland, meldt topman topman Edo Beukema in het FD.

 

De Nederlandse warenhuizen van Hudson’s Bay zullen verschillen van de Amerikaanse en Canadese winkels: “De variatie van merken zal hier groter zijn. Ook de vernieuwing van merken zal sneller gaan dan in de VS. Wij starten met meer dan vijfhonderd merken. Wij richten ons ook op een jonger publiek dan in de Amerika”, aldus Baukema. “Het wordt geen middenmoot, zoals in de VS maar ook niet het topsegment in luxe van de Bijenkorf.”

 

Speciale edities

Een groot aantal van de merken ontwikkelt speciaal voor Hudson’s Bay een ‘limited edition’ onder de naam The Limiteds, waarin de kleurstrepen van Hudson’s Bay zijn verwerkt. De producten in deze collectie zijn in beperkte en genummerde oplage te koop. De collectie is te reserveren via de Hudson’s Bay-app en komt beschikbaar in de winkels vanaf de officiële openingen.

 

Marketingdirecteur Jacco van der Steen somt op: “Zo heeft Karl Lagerfeld een tas ontworpen en is G-Star met een speciale Hudson’s Bay-jeans in het assortiment vertegenwoordigd. Ook zijn er Limiteds van onder andere Zoe Karssen, Swatch en Vitra. Een aantal van de meest getalenteerde jonge smaakmakers uit Nederland is ingeschakeld om een ontwerp voor The Limiteds-collectie te maken. David Laport voegt een jurkje toe, Isaac Monté een gekristalliseerde vaas en Jordy van den Nieuwendijk een illustratie van zijn hand.”

 

Aandacht voor beleving

De keten zal in haar nieuwe Nederlandse warenhuisconcept extra aandacht besteden aan beleving. Het merk Dyson richt op de woonafdeling zogenaamde ‘experience units’ in, waar specialisten continu nieuwe producten demonstreren. In alle tien vestigingen komen bovendien ‘studio’s’, speciale ruimtes waar exclusieve merklanceringen zullen worden aangeboden en die als podium voor jong talent zullen fungeren. Daarnaast komen er exclusieve foodconcepten, zoals Nacarat van Ron Blaauw op de bovenverdieping van de Amsterdamse Hudson’s Bay.

 

Het bedrijf lanceert ook een app met nieuws en updates over de winkels, collecties, feestelijke openingen en vacatures. Vanaf het najaar van 2017 krijgt de app ook een winkelfunctie. Via de app kunnen gasten lid worden van Club Hudson’s Bay, het getrouwheidsprogramma van het warenhuis. Hiermee kunnen zij punten sparen bij aankopen in het warenhuis of via de webshop en app en deze vervolgens inwisselen tegen diverse beloningen.

 

Medio augustus: Nederlandse aftrap

De Canadese warenhuis geeft medio augustus haar Nederlandse aftrap met de opening van een winkel aan het Amsterdamse Rokin. Later in augustus opent de volgende vestiging in Rotterdam, op 31 augustus gevolgd door de voormalige V&D in het vernieuwde winkelcentrum De Barones in Breda. Op 7 september begint Hudson’s in de Grote Marktstraat in Den Haag, eveneens in voormalig V&D. Dit jaar moeten er in ons land tien nieuwe winkels beginnen, plus een webshop.

 

Nederland wordt het eerste land buiten Canada waar Hudson’s Bay van start gaat. Ook in Duitsland heeft de onderneming plannen. Hudson’s Bay Company, opgericht in 1670, is het oudste bedrijf van Noord-Amerika. In Canada is de gelijknamige keten uitgegroeid tot prominente warenhuisformule met negentig locaties.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen23 december, 2025
    Heleen Buldeo Rai (VUB): logistiek bepaalt in 2026 de retailstrijd

    Dat het retailmodel onder druk staat is wel duidelijk, maar de centrale rol van logistiek wordt daarbij vaak onderschat. “Het jaar begon en eindigt met discussies over Chinese pakjes, en tel daar nog de Amazon-investering in België en Nederland bij,” bemerkt Heleen Buldeo Rai, professor logistiek aan de Vrije Universiteit...

  • icon
    Algemeen22 december, 2025
    Italië geeft Apple boete van 100 miljoen euro wegens machtsmisbruik

    De Italiaanse mededingingsautoriteit AGCM heeft Apple een boete van 98,6 miljoen euro opgelegd wegens misbruik van zijn dominante positie op de markt voor mobiele apps.

  • icon
    Algemeen22 december, 2025
    Galeries Lafayette wil af van BHV Marais

    Galeries Lafayette is exclusieve gesprekken gestart met “een Anglo-Amerikaanse investeerder” om BHV Marais te verkopen, mogelijk al in januari. Het nieuws doorkruist de plannen van de burgemeester van Parijs, die met partners een overname en herontwikkeling tot gemengd project had voorbereid. SGM blijft het warenhuis uitbaten.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN