RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Karwei versterkt focus op woondecoratie

icon
Doe-Het-Zelf/Tuin19 oktober, 2016

Karwei lanceerde vandaag in Uden een vernieuwd winkelconcept, waarmee de formule  een sterkere focus legt op woondecoratie. De formule wil zich met vloeren, verlichting en raam- en wanddecoratie profileren als specialist in woninginrichting. 

Scherpere keuze formule

De artikelen van die vier groepen zijn op elkaar afgestemd en bij elkaar geplaatst, zodat klanten eenvoudig artikelen kunnen combineren. Ze vinden bij Karwei in Uden tevens de benodigde bouwmaterialen voor het inrichten van de woning. De assortimenten zijn uitgebreid en moeten de klanten helpen om met eenvoudige middelen hun huis te verfraaien. Met de scherpere formulekeuze verdwijnen producten als witgoed, waterkokers en fietsen.

 

“Met deze vernieuwing benadrukken we de boodschap dat de consument voor vloeren, verlichting en raam- en wanddecoratie naar Karwei moet”, vertelt directeur Machiel van der Sluis. “Er is behoefte aan een formule tussen de woninginrichter en de traditionele bouwmarkt in. Karwei wil deze lacune verder uitbouwen en de positionering van de formule versterken”.

 

Vrouwelijke klusser helpen

De formule verwacht met de focus meer vrouwelijke klussers aan te trekken: zij vinden in de winkel tips en inspiratie en hulp bij monteren en inmeten. “We begrijpen de vrouw achter de klusser en beogen een vrouwelijke bouwmarkt te zijn. Vrouwen hebben een groeiende interesse voor het inrichten van de woning. De klussende vrouwen die we over de vloer krijgen, zijn jonger dan voorheen. Vaak zijn dit starters die met de eerste woning bezig zijn”, aldus Van der Sluis. 

 

De franchiseformule heeft via sociale media veel interactie met vrouwelijke klanten opgebouwd. “Op Facebook praten 95.000 volgers over Karwei. Instagram heeft een community van 53.000 vrouwen die het hebben over het verfraaien van de woning”, aldus marketingmanager Laurens Miedema.

 

Vervolg op test

Het vernieuwde format in Uden is een vervolg van de pilot die Karwei vorig introduceerde bij Karwei in Heesch. Begin volgend jaar heropent de winkel in Goirle (2500 m²), gevolgd door een winkel van 4000 m² aan de Spaklerweg in Amsterdam. Voor 2017 staan nog twee heropeningen op de agenda.

 

Karwei, samen met Gamma onderdeel van Intergamma, telt in Nederland 136 bouwmarkten met een vloeroppervlakte tussen de 2000 en 6000 m². De formule behaalde in 2015 een omzet van 513 miljoen euro.

Meer Doe-Het-Zelf/Tuin
Bekijk meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 mei, 2025
    Bloemenhal na een jaar opnieuw failliet

    Een jaar na de doorstart met een Nederlandse investeringsgroep is de Oost-Vlaamse bloemenwinkelketen Bloemenhal opnieuw failliet. De curator is op zoek naar een overnemer.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 maart, 2025
    Hoe Chinezen de Europese doe-het-zelfmarkt stuwen

    Doe-het-zelfaankopen worden nog steeds digitaler en internationaler. E-commerce blijft een groeiend deel van de markt inpalmen, zeker nu Chinese nieuwkomers al naar de top vijf doorstoten.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin9 januari, 2025
    Brico-app toont locatie producten in de winkel

    Als eerste doe-het-zelfketen in België lanceert Brico een ‘productlocator’ op zijn website en in zijn app. Klanten kunnen zo waar ze een specifiek product kunnen vinden in hun favoriete winkel.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN