RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Crisp
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie BelgiëNederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Dubbel zoveel verlies voor Crisp

icon
Food30 december, 2022
Crisp

De Nederlandse onlinesupermarkt Crisp verdubbelde zijn verlies in 2021 (bijna). Toch was het een erg goed jaar voor de start-up, die de “aanloopverliezen” er graag bij neemt.

Precies volgens plan

Winst is nog altijd ver te zoeken in de wereld van de onlinesupermarkten. Na de hoge verliescijfers van Picnic geeft nu ook kleinere concurrent Crisp toe dat het verlies er vorig jaar haast verdubbelde tot 15,2 miljoen euro.

Toch is dat “precies volgens plan”, zegt CEO Tom Peeters aan RetailTrends. “Aanloopverliezen zijn onderdeel van een groot bedrijf bouwen dat veel impact maakt”, klinkt het. 2021 was ook nog maar het derde bestaansjaar van de Nederlandse onlinesupermarkt.

Sprong naar België

Hoewel Crisp geen precieze omzetcijfers meedeelt, zegt de e-commercespeler 2,5 keer groter te zijn geworden. Ook het aantal app-downloads en het aantal bestellingen ging groeide met factor 2,5. De marges zouden er eveneens op zijn vooruitgegaan. “We hebben in 2021 een erg goed jaar gehad en we zien de toekomst met vertrouwen tegemoet”, aldus Peeters.

Crisp haalt nog altijd de helft van zijn omzet uit de Nederlandse Randstad, al is de boodschappendienst sinds halverwege dit jaar ook in België beschikbaar. Daar verdubbelde het aantal bestellingen alleen al in september, meldde het bedrijf eerder.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking

    Met de lancering van de SnackBox, een nieuwe kartonnen verpakking voor chips en snacks, wil PepsiCo duurzamer worden, maar de fabrikant wordt beschuldigd van greenwashing en krimpflatie

  • icon
    Food2 juni, 2025
    Collect&Go breidt thuislevering verder uit

    Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, levert vanaf vandaag de boodschappen aan huis in 74 bijkomende gemeenten in de provincies Antwerpen, Limburg en Waals-Brabant.

  • icon
    Food2 juni, 2025
    Opnieuw geruchten over megafusie tussen Aldi Nord en Süd

    De families achter Aldi Süd en Aldi Nord zouden gesprekken voeren om beide bedrijven – die al sinds 1961 zelfstandig opereren – weer bij elkaar te brengen onder één holding. Het is niet de eerste keer dat geruchten over zo’n fusie opduiken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN