RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Aldi
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenExpansie
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Internationale expansie stuwt Aldi naar recordomzet

icon
Food4 juli, 2024
Shutterstock.com

Aldi Nord en Aldi Süd hebben vorig jaar samen een wereldwijde omzet gerealiseerd van 112 miljard euro: een groei met 8,7% en een nieuw record. De internationale expansie versnelt nog, vooral bij Aldi Süd.

Groei in de VS

Dat Aldi Nord vorig jaar een omzet boekte van 29 miljard euro – een groei met 7,5% – meldden we vorige maand al. Aldi Süd is nog een pak groter: het bedrijf verhoogde vorig jaar de omzet van 76 naar 83 miljard euro. Opgeteld waren beide bedrijven in 2023 dus goed voor 112 miljard euro, een groei van 8,7%, meldt Supermarkt Inside. Hoewel Aldi Nord en Süd juridisch gezien aparte bedrijven zijn, werken ze steeds nauwer samen, onder andere met gemeenschappelijke huismerken.

Wereldwijd exploiteert Aldi nu zowat 12.000 winkels, een aantal dat nog significant zal stijgen: alleen al in de Verenigde Staten staan er tegen eind 2028 zeker 800 bijkomende vestigingen op de planning, goed voor een investering van 9 miljard dollar (8,22 miljard euro).

Vorig jaar nam Aldi Süd al 397 supermarkten van de formules Winn-Dixie en Harvey’s Supermarket in het zuidoosten van de Verenigde Staten over van Southeastern Grocers. Die zullen worden omgebouwd. In Groot-Brittannië wil Aldi Süd bovenop de bestaande 1.000 winkels er nog eens 500 nieuwe openen. Aldi Nord van zijn kant had eerder al gemeld dat de doelstelling ligt op 6000 Europese winkels eind 2026, een groei van 700 winkels vergeleken met eind 2023.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food20 mei, 2025
    Picnic haalt Coca-Cola en Nutella goedkoper uit Duitsland

    Picnic zet zijn strijd tegen Europese “inkoopmuren” verder. De Nederlandse onlinesupermarkt voert campagne met een vijftigtal populaire merkproducten, die goedkoper in Duitsland zijn ingekocht.

  • icon
    Food20 mei, 2025
    Spadel investeert in startup die drinkwater uit de lucht haalt

    Via investeringsvehikel The Source neemt Spadel een participatie in de Frans-Tunesische startup Kumulus, die hoogwaardig drinkwater uit de lucht wil halen, zelfs in de woestijn.

  • icon
    Food19 mei, 2025
    “Machtspositie supermarkten zet voedingsindustrie onder druk”

    De productie van de Belgische voedingsindustrie daalde vorig jaar tot het niveau van 2017. De strijd om de laagste inkoopprijs is één van de oorzaken: “Supermarktketens bevoorraden zich steeds meer in het buitenland.”

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN