RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Jumbo
  • Onderwerpen duurzaamheid
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Jumbo stopt met vleespromoties

icon
Food15 maart, 2024

Jumbo stopt als eerste Nederlandse supermarktketen met promotieacties voor vlees, zowel in de winkels als online. De supermarktketen wil op die manier bijdragen aan de eiwittransitie van dierlijke naar meer plantaardige voeding.

Naar 50% plantaardige eiwitten in 2025

Vanaf week 22 (dat is eind mei) zullen alle tijdelijke prijspromoties of zogenaamde “van/voor-aanbiedingen” voor vers rundvlees, vers varkensvlees en verse kip bij Jumbo verleden tijd zijn, meldt het bedrijf in een persbericht. Met deze beslissing wil de retailer de eiwittransitie van dierlijke naar meer plantaardige voeding versnellen, zegt CEO Ton van Veen.

In 2025 wil de supermarktketen dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn, tegen 2030 moet dat zelfs 60% worden. Dat kan alleen door te stoppen met vleespromoties, aldus de topman. Stoppen met vleespromoties past volgens Jumbo bovendien bij de strategie om élke dag lage prijzen te hanteren voor de klanten. In november vorig jaar verlaagde de keten de prijzen voor vleesvervangers.

Dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier, die recent nog de vleespromoties bij Jumbo hekelde, juicht de beslissing van de retailer toe: “We hebben grote bewondering voor de moed die Jumbo hiermee toont. De supermarkt laat zien dat plantaardige, gezonde voeding echt een topprioriteit is.” De organisatie roept andere supermarkten op om het goede voorbeeld van Jumbo te volgen.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food1 augustus, 2025
    Waarom Beyond Meat de term “vlees” uit zijn naam schrapt

    Beyond Meat neemt afscheid van het woord "Meat" in zijn merknaam en heet voortaan kortweg "Beyond". Het Amerikaanse bedrijf wil zich scherper profileren als producent van plantaardige eiwitten, niet van vleesimitaties.

  • icon
    Food1 augustus, 2025
    [In Beeld] Co-op lanceert keten van gemakswinkels in VK

    De Britse supermarktketen Co-op stort zich op de groeiende markt voor consumptie onderweg met een nieuwe winkelconcept: Co-op On The Go. De keten heeft de ambitie om de komende twee tot drie jaar honderden van deze miniwinkels te openen.

  • icon
    Food1 augustus, 2025
    Fastfoodketens onverzadigbaar in België: lawine aan nieuwe restaurants op komst

    Voor fastfoodketens is België nog altijd een onderbezette markt met groeipotentieel. Grote spelers als McDonald’s, Burger King, Domino’s en Belchicken plannen samen minstens 250 nieuwe vestigingen in de komende jaren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN