Lidl verlengt zijn partnership met de Uefa en zal de komende jaren drie internationale vrouwenvoetbaltornooien sponsoren. De discounter wil op die manier meisjes en jonge vrouwen inspireren.
650.000 fans en 400 miljoen kijkers
Lidl breidt zijn aanwezigheid in het vrouwenvoetbal verder uit: de discounter wordt partner van het UEFA Women’s EURO 2029, de Women’s European Qualifiers 2028/29 en de UEFA Women’s Nations League 2025, 2027 en 2029. Ook keert het Lidl Kids Team terug tijdens het Europees kampioenschap in 2029: kinderen krijgen de mogelijkheid om hand in hand met de sterren van het vrouwenvoetbal het veld op te lopen. Hiermee wil Lidl de volgende generatie aan atleten en supporters inspireren.
De basis voor deze samenwerking werd de afgelopen twee jaar gelegd, met als kers op de taart het UEFA Women’s EURO 2025 waar Lidl aanwezig was in alle gaststeden en stadions. Tijdens het toernooi verwelkomde supermarktketen meer dan 650.000 fans in de stadions en bereikte meer dan 400 miljoen kijkers thuis. In de Fan Zones deelde Lidl meer dan 269.950 fruitbekers uit.
Eerder dit jaar verlengde Lidl ook al zijn partnerships in het mannenvoetbal met de Europa League en de Conference League. De discounter is ook erg zichtbaar in het profwielerpeloton.


