RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Dorien Breels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Change management bij Spar Retail !

icon
In bleed22 januari, 2010

RD: Voel je bij Spar Retail stilaan de hand van de Colruyt-groep?
AG: Zeker. Migratie is een kernbegrip bij Colruyt en binnen Spar Retail merk je dat ondermeer aan het nieuwe kassasysteem en de automatische bevoorrading. Maar die migratie is zeker geen nadeel. Je voelt heel goed hoe binnen Spar Retail de mindset veranderd is. Onze lokale winkelier-ondernemers zijn van ‘ik’ geswitcht naar ‘wij’. Zij beseffen dat ze als groep sterker staan dan individueel.

RD: Kan je ons daarvan een concreet voorbeeld geven?
AG: Paginagrote dagbladadvertenties!  Onhaalbaar voor de lokale winkelier maar wel mogelijk in groep. Onze media-aanpak is totaal veranderd. We koppelen regelmatige verschijningen in de dagbladen aan de traditionele folder en met succes. Zowel de sales als het imago varen er wel bij.

RD : Heeft die mediastrategie ook een impact op jullie manier van werken?
AG : inderdaad. Door met  dagbladadvertenties te werken , kunnen we een stuk sneller  schakelen  dan met de folder, maar je werkt dan wel met minder producten. En dat heeft zo zijn gevolgen. De directe impact op de sales is een stuk sterker. In de eindejaarsperiode hadden we via de dagbladadvertenties een cava in aanbieding die zeer goed scoorde in Test Aankoop. We moesten met  6 vrachtwagens de baan op om de vraag te kunnen volgen.

RD : Wat kunnen we in de nabije toekomst nog verwachten van Spar Retail.
AG : Het is iets te vroeg om daar al op te antwoorden. We zitten middenin een leer- en veranderingsproces. We leren van elkaar met respect voor zowel de kracht van de groep als de dynamiek van het lokale ondernemerschap; een troef die we nooit mogen verloochenen. Veel werk gebeurt in de commissies, zoals bijvoorbeeld de assortimentscommissie. Al die energie geeft ons vertrouwen voor de toekomst.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

RD: Voel je bij Spar Retail stilaan de hand van de Colruyt-groep? AG: Zeker. Migratie is een kernbegrip bij Colruyt en binnen Spar Retail merk je dat ondermeer aan het nieuwe kassasysteem en de automatische bevoorrading. Maar die migratie is zeker geen nadeel. Je voelt heel goed hoe binnen Spar Retail de mindset veranderd is. Onze lokale winkelier-ondernemers zijn van ‘ik’ geswitcht naar ‘wij’. Zij beseffen dat ze als groep sterker staan dan individueel. RD: Kan je ons daarvan een concreet voorbeeld geven? AG: Paginagrote dagbladadvertenties!  Onhaalbaar voor de lokale winkelier maar wel mogelijk in groep. Onze media-aanpak is totaal...

Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen12 mei, 2023
    Sterk JD.com benoemt nieuwe CEO
  • icon
    Food4 mei, 2023
    Staking bij Albert Heijn voorbij, gesprekken hervat
  • icon
    Algemeen15 mei, 2023
    Action van start met Belgische webshop
  • icon
    Mode9 mei, 2023
    JD Sports wil Franse sneakerketen Courir overnemen
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN