RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Johan Van Geyte
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Heikki Haldre: “De juiste maat is dubbele winst”

icon
In bleed4 juni, 2014

Belangrijke drempel bij webshoppen

Haldre, van Estse origine, commercialiseert een softwareprogramma waarbij het voor de online consument volstaat om enkele afmetingen door te geven, zoals borstomtrek, heupomtrek, armlengte en de lengte van de romp. Meteen krijgt hij dan een aangepast silhouet op het scherm, dat hij vervolgens aan kan kleden met het kledingstuk dat hij wenst te kopen. Meteen ziet de klant of de outfit eventueel te kort, te lang, te ruim of te klein is.

 

“Met dit programma kunnen we een belangrijke drempel wegwerken in de onlineverkoop”, aldus Haldre. “Het uitgangspunt van de consument is immers om kledij te kopen, niet om het terug te sturen.” Onder meer de ketens Avenue 32, Bilka, CC Fashion, Hugo Boss, L.K.Bennett, Mexx en Nicole maken dan ook al gebruik van de technologie.

 

Keuze van juiste maat is dubbele winst

Haldre: “Als we erin slagen om de mensen meteen de juiste maat te laten bestellen, winnen we twee keer. Een eerste keer omdat we met veel minder retourzendingen worden geconfronteerd, waardoor de kosten aanzienlijk worden gereduceerd. Een tweede keer omdat de consumenten minder schrik heeft om een verkeerde maat te ontvangen. Vandaag weerhoudt die onzekerheid over de juiste maat velen er nog van om online te bestellen, zeker omdat je in Europa met tal van maten wordt geconfronteerd.”

 

“We zien dat trouwens ook in de fysieke winkels. Het belangrijkste deel daarvan wordt uitgemaakt door de paskamers. Elke klant is immers uniek en wil de kleding passen. Als er geen paskamers zijn, zal 80% van de consumenten niet kopen. De conversieratio van interesse naar effectieve verkoop ligt online overigens tienmaal lager dan in een klassieke winkel. Dat komt door het gebrek aan die pasmogelijkheden. Met Fits.me kunnen we daar een antwoord op bieden.”

 

Massa data te verzamelen

Ook is er nog een extra bonus. “We zien dat consumenten winkels in- en uitlopen. Soms kopen ze, soms ook niet. Waarom dat zo is, weten we niet. Online kunnen we wel zien wat mensen bekijken, wat ze passen en of het stuk de juiste afmetingen heeft. Dat levert ons een massa data op, waarmee we commercieel aan de slag kunnen.”

 

Of Haldre echter geen concurrentie van 3D-concepten vreest? “Er is momenteel nog geen enkel 3D-concept voor commercieel gebruik. Voorlopig zijn er alleen nog maar start-ups. Bovendien is ons systeem zeer gemakkelijk te implementeren en is het zeer goedkoop. Wij garanderen daardoor dat de klant vanaf dag 1 winst kan maken met ons systeem”, aldus Haldre. Retailers die van het systeem gebruik wensen te maken, betalen een maandelijkse vergoeding aan Fits.me, dat commercieel vanuit Londen opereert.

 

Makkelijker om klanten af te snoepen

Een aantrekkelijke webwinkel met dergelijke technologische snufjes heeft volgens Haldre trouwens extra voordelen. “Het is een middel om klanten van de concurrentie af te snoepen. De drempel op internet is veel lager dan in een fysieke winkel.”

 

Heikki Haldre is een van de gastsprekers op het Fashion Congress van RetailDetail, dat op 12 juni plaatsvindt en waarop ook de de ‘Belgian Fashion Personality of the Year’-award zal worden uitgereikt. Klik hier voor meer inlichtingen of om te reserveren.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Belangrijke drempel bij webshoppen Haldre, van Estse origine, commercialiseert een softwareprogramma waarbij het voor de online consument volstaat om enkele afmetingen door te geven, zoals borstomtrek, heupomtrek, armlengte en de lengte van de romp. Meteen krijgt hij dan een aangepast silhouet op het scherm, dat hij vervolgens aan kan kleden met het kledingstuk dat hij wenst te kopen. Meteen ziet de klant of de outfit eventueel te kort, te lang, te ruim of te klein is.   “Met dit programma kunnen we een belangrijke drempel wegwerken in de onlineverkoop”, aldus Haldre. “Het uitgangspunt van de consument is immers om kledij...

Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen8 maart, 2023
    Tien topvrouwen in de Belgische en Nederlandse retail
  • icon
    Algemeen21 maart, 2023
    RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress is uitverkocht, boek tijdig voor komende events
  • icon
    Algemeen23 maart, 2023
    Action opent een recordaantal winkels
  • icon
    Food20 maart, 2023
    Prijzen stegen het meest bij Aldi en Lidl, het minst bij Delhaize
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN