RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Narrowcasting op maat door ThisPlays2.

icon
In bleed1 september, 2010

Wat is ThisPlays2?
ThisPlays2 is actief in de sector van narrowcasting of digital signage.

ThisPlays2 is begin 2008 opgestart door 4 vennoten. Elk van ons is verantwoordelijk voor een eigen afdeling : concept, operationele opvolging, installaties en IT. We combineren op die manier een jarenlange ervaring in de sectoren van marketing, achtergrondmuziek, contentcreatie en technische installaties. Zo dekken we alle domeinen af van een succesvol narrowcasting project.

Dankzij die stevige achtergrond zijn we snel gegroeid. We hebben op korte tijd toch al een aantal grote namen als klant. We mogen onszelf inmiddels de “narrowcasting partner” van onder meer Passage Fitness First, Krëfel, Free Record Shop, Game Mania en Telenet noemen.

Waarom werd ThisPlays2 opgericht?
Bij de oprichting van ThisPlays2 merkten we dat bij narrowcasting-projecten vooral werd gefocust op de verkoop van schermen en de bijhorende hard- en software. Het was dan aan de marketingafdeling van het bedrijf om zelf wat filmpjes bijeen te zoeken en te zorgen voor updates.

Eenmaal de software geleverd en aan het webdesignbureau de opdracht was gegeven om wat (dure) content te maken, dacht men al te vaak dat het project afgelopen was.  Natuurlijk gaan we nu wat kort door de bocht, maar daar kwam het eigenlijk  wel op neer. Het gebeurde/gebeurt écht dat content “gauw ge-updated” werd om vier uur vrijdagnamiddag door wie er op dat moment nog tijd voor had.

De kwaliteit van de narrowcasting leed/lijdt daar dan ook onder. Gevolg was dat schermen verouderde clips weergaven, ofwel beelden van lage kwaliteit en dat schermen uiteindelijk zwart werden, omdat de operationele workload van een narrowcasting project aanvankelijk werd onderschat. Op dat moment  is narrowcasting een slapende investering.

Klinkt als een veelvoorkomende valkuil. Wat doen jullie om dat te vermijden?alt
We zorgen uiteraard eerst en vooral voor de volledige technische installatie, maar tegelijkertijd wordt er al aan de content gewerkt. We stellen samen met de klant een “contentplan” op en nemen de verantwoordelijkheid voor de dagdagelijkse opvolging van wat er wordt weergegeven op de schermen. Hierin zit een van de grote meerwaarden van ThisPlays2 voor zijn klanten.

Hoe gaan jullie dan te werk?
Wij onderzoeken samen met  de klant wat hun échte doelstellingen zijn. Het is heel belangrijk om te analyseren wat die concreet zijn: hogere verkoopcijfers, klanten informeren en interactie opwekken,  de sfeer optimaliseren en nog zoveel meer.

We bespreken éérst met de klant het concept en de concrete doelstellingen. Daartoe hebben we een uitgebreide checklist opgesteld, omdat op die manier voor de klant behoeften en mogelijkheden stap voor stap en systematisch duidelijk worden. Zo komen elementen aan bod waar misschien niet onmiddellijk aan gedacht werd. Enkel promoties en  “reclame” op schermen werkt niet.

Voor het bepalen van de inhoud –de content,  wat er zich op de schermen zal afspelen – werken we volgens een beproefde methodologie. Alle mogelijke types content (alle audiovisuele communicatie voor op de schermen) zijn Audio, Corporate Communication, Leisure, Internal Promotions en Publicity. Kortweg A.C.L.I.P.

Op basis van dit model stellen we met de klant een “contentplan” op en maken we duidelijke afspraken voor de totale duur van de overeenkomst. Op die manier is de klant zeker dat op al zijn locaties zijn schermen echt werken en resultaat opleveren zonder de operationele druk. Bovendien kunnen we onze diensten leveren aan een fractie van de kostprijs van een dedicated medewerker.

Zou het door het aantrekken van adverteerders eigenlijk niet kunnen dat een eigenaar geld verdient met zijn schermen?
Advertising bij narrowcasting staat nog in de kinderschoenen, maar we zien dat dit meer en meer mogelijk wordt. We zijn er al in geslaagd om interessante recurrente inkomsten te genereren voor onze klanten. We werken hiervoor samen met professionele partners uit de reclame- en marketingwereld. Het belangrijkste bij elk project is dat de locatie-eigenaar op de eerste plaats een eigen “TV kanaal” krijgt met bedrijfsinformatie, goede lifestyle content (reportages, nieuws, weer, e.d.) en commerciële promoties.

Pas daarna wordt er gekeken welke adverteerders eventueel zouden kunnen geïnteresseerd zijn om campagnes uit te werken, waarbij de schermen een facilitaire, maar belangrijke rol spelen. We merken echt interesse vanuit de reclamewereld om hier op een creatieve manier mee om te gaan.

Als retailers een eigen tv-kanaal hebben, aangepaste audiovisuele communicatie met de klanten, … Het lijkt toch allemaal een beetje ver-van-mijn-bed en futuristisch.
Het plaatsen van schermen in winkels helemaal niet zo futuristisch. De uitdaging bestaat erin om er gedisciplineerd en vakkundig mee om te gaan. Het moet vooral duidelijk zijn voor de eigenaar of de doelstellingen worden gehaald en wat de return-on-investment is.  Zeer binnenkort zullen  trouwens ook interactieve toepassingen, al dan niet gecombineerd met narrowcasting, aan belang winnen.

Narrowcasting is een krachtig middel om een boodschap over te brengen en tegelijkertijd een echte customer experience te creëren. Het een communicatiemiddel, voor mensen zoals u en ik.

 

 

Voor meer informatie: www.thisplays2.com
 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Wat is ThisPlays2?ThisPlays2 is actief in de sector van narrowcasting of digital signage. ThisPlays2 is begin 2008 opgestart door 4 vennoten. Elk van ons is verantwoordelijk voor een eigen afdeling : concept, operationele opvolging, installaties en IT. We combineren op die manier een jarenlange ervaring in de sectoren van marketing, achtergrondmuziek, contentcreatie en technische installaties. Zo dekken we alle domeinen af van een succesvol narrowcasting project. Dankzij die stevige achtergrond zijn we snel gegroeid. We hebben op korte tijd toch al een aantal grote namen als klant. We mogen onszelf inmiddels de “narrowcasting partner” van onder meer Passage Fitness First,...

Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen21 maart, 2023
    RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress is uitverkocht, boek tijdig voor komende events
  • icon
    Algemeen8 maart, 2023
    Tien topvrouwen in de Belgische en Nederlandse retail
  • icon
    Algemeen28 maart, 2023
    Alibaba hakt zichzelf in mootjes
  • icon
    Algemeen23 maart, 2023
    Action opent een recordaantal winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN