RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags artificial intelligence
  • Bedrijven GoogleH&M
  • Onderwerpen Technologie
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M gaat met Google voor machineleren en artificiële intelligentie

icon
Mode1 juli, 2022
H&M

H&M Group laat zowel op zijn toeleveringsketen als op zijn klanten artificiële intelligentie los: Google Cloud bouwt een geïntegreerd dataplatform voor de modereus, om dankzij data de hele waardeketen te optimaliseren.

De machine weet wat te doen

Welke producten zijn waar op voorraad? Wat is de beste prijs? En hoeveel en wanneer moet een leverancier aanleveren? Het zijn allemaal vragen waar artificiële intelligentie (AI) een antwoord op kan helpen formuleren. Zowel om de toeleveringsketen als de klantervaring in de winkels of offline te optimaliseren, zijn AI en machineleren waardevolle bondgenoten in de retailsector.

H&M Group breidt daarom zijn samenwerking met Google uit en kondigt een strategisch partnership aan met Google Cloud. Die cloudafdeling van de zoekmachinereus ontwikkelt een wereld- en bedrijfswijd dataplatform en zal de fastfashionreus helpen om op die data ‘machine learning’ en AI los te laten. Beide bedrijven werken al langer samen, maar schalen hun partnership nu op.

Boost voor de toeleveringsketen

“Met behulp van geavanceerde AI zullen we de toeleveringsketens van H&M een boost geven”, zegt Google aan AI Magazine. Via het nieuwe datanetwerk zullen alle soorten gegevens en gebeurtenissen uit meerdere bronnen toegankelijk worden, van de winkels tot de leveranciers. Op die manier hoopt het bedrijf een volledig overzicht van de hele waardeketen te krijgen en kan het op basis van al die factoren voorspellingen doen en beslissingen nemen.

“We versnellen de digitalisering nu omdat we geloven in duurzame groei aangedreven door geavanceerde analytics en tech,” aldus Alan Boehme, Chief Technology Officer van H&M Group. Bovendien moet de samenwerking de verdere ontwikkeling van ‘data science’ en AI-mogelijkheden binnen de hele groep mogelijk maken.

Meer weten over de impact van artificiële intelligentie en hoe machineleren het voor retailers en merken mogelijk maakt om snellere en betere beslissingen dan ooit te nemen? Lees er alles over in het gloednieuwe boek The Future of Shopping: Re-set Re-tail Re-made, het gloednieuwe vervolg op de bekroonde retailgids (Managementboek van het Jaar 2018).

Klik hier voor meer info over The Future of Shopping: Re-set Re-tail Re-made
Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chaussea en vanHaren grootste winnaars na faillissement Bristol

    Het faillissement van Bristol vorig jaar heeft geleid tot belangrijke verschuivingen in de schoenretailmarkt, zowel in België als in Nederland. Een nieuwe analyse onderzoekt wie het meest kon profiteren van het wegvallen van een concurrent.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chanel ontsnapt niet aan tegenwind op slabakkende luxemarkt

    Als gevolg van een woelig economisch klimaat en veranderend consumentengedrag ziet nu ook het Franse modehuis Chanel de omzet en winst fors dalen. Het luxemerk blijft investeren in een uitbreiding van het winkelnetwerk.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Levi Strauss verkoopt Dockers aan eigenaar Reebok

    Levi Strauss gaat zijn dochtermerk Dockers verkopen aan Authentic Brands Group, de eigenaar van merken als Reebok en Quiksilver.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN