RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags artificial intelligence
  • Bedrijven GoogleH&M
  • Onderwerpen Technologie
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M gaat met Google voor machineleren en artificiële intelligentie

icon
Mode1 juli, 2022
H&M

H&M Group laat zowel op zijn toeleveringsketen als op zijn klanten artificiële intelligentie los: Google Cloud bouwt een geïntegreerd dataplatform voor de modereus, om dankzij data de hele waardeketen te optimaliseren.

De machine weet wat te doen

Welke producten zijn waar op voorraad? Wat is de beste prijs? En hoeveel en wanneer moet een leverancier aanleveren? Het zijn allemaal vragen waar artificiële intelligentie (AI) een antwoord op kan helpen formuleren. Zowel om de toeleveringsketen als de klantervaring in de winkels of offline te optimaliseren, zijn AI en machineleren waardevolle bondgenoten in de retailsector.

H&M Group breidt daarom zijn samenwerking met Google uit en kondigt een strategisch partnership aan met Google Cloud. Die cloudafdeling van de zoekmachinereus ontwikkelt een wereld- en bedrijfswijd dataplatform en zal de fastfashionreus helpen om op die data ‘machine learning’ en AI los te laten. Beide bedrijven werken al langer samen, maar schalen hun partnership nu op.

Boost voor de toeleveringsketen

“Met behulp van geavanceerde AI zullen we de toeleveringsketens van H&M een boost geven”, zegt Google aan AI Magazine. Via het nieuwe datanetwerk zullen alle soorten gegevens en gebeurtenissen uit meerdere bronnen toegankelijk worden, van de winkels tot de leveranciers. Op die manier hoopt het bedrijf een volledig overzicht van de hele waardeketen te krijgen en kan het op basis van al die factoren voorspellingen doen en beslissingen nemen.

“We versnellen de digitalisering nu omdat we geloven in duurzame groei aangedreven door geavanceerde analytics en tech,” aldus Alan Boehme, Chief Technology Officer van H&M Group. Bovendien moet de samenwerking de verdere ontwikkeling van ‘data science’ en AI-mogelijkheden binnen de hele groep mogelijk maken.

Meer weten over de impact van artificiële intelligentie en hoe machineleren het voor retailers en merken mogelijk maakt om snellere en betere beslissingen dan ooit te nemen? Lees er alles over in het gloednieuwe boek The Future of Shopping: Re-set Re-tail Re-made, het gloednieuwe vervolg op de bekroonde retailgids (Managementboek van het Jaar 2018).

Klik hier voor meer info over The Future of Shopping: Re-set Re-tail Re-made
Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN