RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Bijenkorf
  • Onderwerpen E-commerceMarketingPublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe kunnen online warenhuizen blijven bestaan?

icon
Mode25 oktober, 2023

(Publireportage) Van kleding over eten tot huishoudelijke apparaten: vandaag is àlles online te koop. Voor sommige producten lijkt dat nochtans niet zo vanzelfsprekend. Denk bijvoorbeeld aan cosmetica, parfum of andere luxeproducten. Daarvan zou je toch denken dat klanten ze eerst even willen zien of testen vooraleer ze tot een aankoop overgaan. Toch zijn er verschillende redenen waarom we massaal online aankopen blijven doen bij grote warenhuizen.

Toegankelijkheid en gemak

Hoewel een dagje shoppen absoluut zijn charme heeft, zijn we het met z’n allen gewoon geworden om vanuit onze zetel al onze aankopen te kunnen doen. Laten we eerlijk zijn, wie wil er nu in de rij staan in een warenhuis of parfumerie als je met een paar klikken dezelfde parfum online kunt bestellen? Online winkelen biedt ultiem gemak, 24/7, zonder gedoe en zonder dat je jezelf naar de winkelstraat hoeft te sleuren.

Uitgebreide keuzemogelijkheden

Op het web zijn de keuzemogelijkheden eindeloos; of je nu op zoek bent naar een speciale parfum of naar een uniek juweel van Gucci of Cartier. Als je goed genoeg zoekt, zul je online vast wel vinden wat je wilt. Bovendien heb je op webshops vaak een beter overzicht van het aanbod dan in een fysieke winkel. Is het item dat je zoekt tijdelijk uitverkocht? Veel webshops bieden de mogelijkheid aan je een herinneringsmail te sturen wanneer het item dat je wilt terug op voorraad is. Makkelijk toch!

Betrouwbare reviews en aanbevelingen

De derde reden waarom online warenhuizen kunnen blijven bestaan, zijn hun eigen klanten. Mensen vertrouwen op elkaar, dat is niets nieuws. Voordat we onze centen uitgeven aan een flesje parfum, een dure jas of een mooi paar schoenen, willen we er zeker van zijn dat we waar voor ons geld krijgen. Online platforms bieden vaak gedetailleerde productrecensies en aanbevelingen van andere klanten. Deze eerlijke meningen kunnen ons helpen beslissen en ons zekerder maken om een bepaald item online te kopen.

Exclusieve online aanbiedingen

Luxemerken bieden vaak online deals en kortingen aan die je zelden in fysieke winkels zult vinden. Dit trekt niet alleen nieuwe klanten aan, maar ook bestaande klanten zijn hierdoor geneigd om hun aankopen online te doen. Zeker voor duurdere items van merken zoals Saint Laurent of Chanel kunnen online aanbiedingen erg aantrekkelijk zijn voor potentiële kopers.

Vaste klanten

Klanten die al eens eerder een online aankoop hebben gedaan bij een online warenhuis, zullen geneigd zijn om dit in de toekomst meer te doen als hun eerste ervaring positief was. Bovendien verkopen online warenhuizen heel wat items die klanten vaker dan één keer kopen. Denk bijvoorbeeld aan parfum of een goede dagcrème. Wanneer je flesje of potje leeg is, kun je gemakkelijk hetzelfde online opnieuw kopen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN