RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Hugo Boss
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hugo Boss piekt, maar vreest plateau

icon
Mode9 maart, 2023

Hugo Boss haalde vorig jaar een recordomzet van 3,65 miljard euro. De rebranding van het modemerk is een succes, maar de macro-economische malaise weegt dit jaar zwaarder door.

Vertraging in 2023

De groei ligt dit jaar niet in eigen handen, verzucht Hugo Boss-topman Daniel Grieder. Het modemerk is ervan overtuigd beter te kunnen presteren dan de markt, maar vreest de macro-economische omstandigheden. Na een recordomzet van 3,65 miljard euro in 2022, goed voor een indrukwekkende groei van 27%, denkt Grieder dat de groei in 2023 zal vertragen. De kaap van de 4 miljard euro zal het merk pas in 2025 ronden.

De operationele winst zal niettemin nog 5 tot 12% stijgen tot 350 tot 375 miljoen euro. Om de volatiliteit te beheersen, moeten merken nu volgens Grieder inzetten op flexibiliteit in de toeleveringsketen en snel reageren op veranderingen in de vraag. CFO Yves Müller is ook sterk bemoedigd door het meest recente herstel in China, na de heropening van de grenzen en de versoepeling van de coronabeperkingen, rapporteert Vogue Business.

50% meer per vierkante meter

Hugo Boss begon een jaar geleden met een ingrijpende rebranding, waarbij de merken werden opgesplitst naargelang de verschillende leeftijdsgroepen. Het merk verkoopt nu ook meer informele kledij onder de merken Boss voor millennials en Hugo voor Gen Z. Grieder, topman sinds 2021, werkt bovendien aan zijn “Claim 5”-strategie met vijf pijlers: het merken versterken, product is koning, leiderschap in digitaal, omnichannel opnieuw in evenwicht brengen en organisch groeien.

De online-omzet steeg vorig jaar alvast met 15%, een digitalisering die het merk dit jaar wil verderzetten. “We willen in de toekomst een tech-gedreven modeplatform worden”, aldus Grieder. “We willen niet alleen klanten hebben, maar ook fans. In de toekomst moet je je dus richten op: wie is je klant? Wat draagt hij en waar koopt hij het? Je klanten altijd in het midden plaatsen is heel belangrijk voor de toekomst.” Het vernieuwde winkelconcept in de flagshipstore van Regent Street in Londen zorgt er alvast voor 40 à 50% meer omzet per vierkante meter.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode23 mei, 2025
    Nike keert terug naar Amazon

    Na een afwezigheid van zes jaar gaat Nike weer rechtstreeks verkopen op het Amazon platform. Tegelijk kondigt het bedrijf ook prijsverhogingen aan, die het gevolg zijn van Amerikaanse invoerheffingen.

  • icon
    Mode22 mei, 2025
    Waarom Naf Naf voor derde keer in vijf jaar gerechtelijke bescherming vraagt

    Naf Naf heeft opnieuw gerechtelijke bescherming aangevraagd. De Franse modeketen vraagt zes maanden tijd om een doorstartplan uit te werken. Voor de ooit iconische formule is het al de derde reorganisatie sinds 2020.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chaussea en vanHaren grootste winnaars na faillissement Bristol

    Het faillissement van Bristol vorig jaar heeft geleid tot belangrijke verschuivingen in de schoenretailmarkt, zowel in België als in Nederland. Een nieuwe analyse onderzoekt wie het meest kon profiteren van het wegvallen van een concurrent.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN