RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Inno
  • Onderwerpen winkelconcept
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Inno heropent twee Brusselse winkels na make-over

icon
Mode10 mei, 2023

Inno heeft z’n Brusselse vestigingen aan de Nieuwstraat en de Louizalaan heropend na een grondige restyling. De warenhuisketen meet zich een premium positionering aan met een exclusieve uitstraling.

Digitaal en premium

Met de verbouwing van twee Brusselse warenhuizen neemt Inno een nieuwe stap in het strategische herpositioneringsproject dat CEO Armin Devender in 2020 aanvatte, met twee duidelijke krachtlijnen: digitalisering en premiumisering. De retailer opende in 2021 een digitale marktplaats die als een verlengstuk van de 16 fysieke winkels fungeert: bezoekers treffen er ook merken aan die niet in de rekken van de warenhuisketen liggen.

Tegelijk startte het bedrijf met de verbouwing van z’n 16 vestigingen. De primeur was voor Schoten, later kregen onder andere Luik, Leuven en Waasland Shopping al hun make-over. De afgelopen maanden nam het bedrijf de belangrijke Brusselse vestigingen aan de Nieuwstraat en de Louizalaan onder handen. Die beleven nu hun grote heropening.

Nieuwe merken

“We positioneren Inno als een premium department store. In de parfumerieafdeling spelen we mee op het luxeniveau, in de modeafdelingen staan we voor premiummerken”, zegt Armin Devender. Tegelijk wil de warenhuisketen een democratische en toegankelijke bestemming zijn waar iedereen welkom blijft.

Wat er voor de shoppers verandert? Ze winkelen in een warm en trendy interieur waarin elke afdeling z’n eigen sfeer en karakter krijgt. De uitstraling is stijlvol en rustig, met zithoeken en planten. Opvallend zijn de grote digitale schermen en de kiosken met aanraakschermen bij de roltrappen en liften, die de klanten informeren. Nieuwe merken maken hun opwachting in verschillende afdelingen. Voor een pauzemoment met koffie, smoothies, salades, broodjes en desserts is er Inno-partner Bon.

Voor buitenlandse luxeshoppers biedt Inno in Brussel en Brugge vanaf juni de Global Blue service aan, die instant de btw op Belgische aankopen terugbetaalt.

Tij gekeerd?

De eerste resultaten van de herpositionering bij de Belgische warenhuisketen zijn meer dan hoopgevend: na twee moeilijke jaren realiseerde Inno in 2022 een positieve EBITDA van tien miljoen euro. Daarmee lijkt het tij gekeerd.

De moeilijkheden bij moederbedrijf Galeria Karstadt Kaufhof in Duitsland werpen weliswaar nog een schaduw over de retailer. Die warenhuisgroep gaat gebukt onder een zware schuldenlast en ondergaat een ingrijpende herstructurering. Maar Inno vaart een onafhankelijke koers. Geruchten over een mogelijke verkoop van de 16 Belgische winkels zijn voorbarig, meldde het Duitse bedrijf in februari.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chaussea en vanHaren grootste winnaars na faillissement Bristol

    Het faillissement van Bristol vorig jaar heeft geleid tot belangrijke verschuivingen in de schoenretailmarkt, zowel in België als in Nederland. Een nieuwe analyse onderzoekt wie het meest kon profiteren van het wegvallen van een concurrent.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chanel ontsnapt niet aan tegenwind op slabakkende luxemarkt

    Als gevolg van een woelig economisch klimaat en veranderend consumentengedrag ziet nu ook het Franse modehuis Chanel de omzet en winst fors dalen. Het luxemerk blijft investeren in een uitbreiding van het winkelnetwerk.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Levi Strauss verkoopt Dockers aan eigenaar Reebok

    Levi Strauss gaat zijn dochtermerk Dockers verkopen aan Authentic Brands Group, de eigenaar van merken als Reebok en Quiksilver.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN