RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Inno
  • Onderwerpen winkelconcept
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Inno heropent twee Brusselse winkels na make-over

icon
Mode10 mei, 2023
1 / 7

Inno heeft z’n Brusselse vestigingen aan de Nieuwstraat en de Louizalaan heropend na een grondige restyling. De warenhuisketen meet zich een premium positionering aan met een exclusieve uitstraling.

Digitaal en premium

Met de verbouwing van twee Brusselse warenhuizen neemt Inno een nieuwe stap in het strategische herpositioneringsproject dat CEO Armin Devender in 2020 aanvatte, met twee duidelijke krachtlijnen: digitalisering en premiumisering. De retailer opende in 2021 een digitale marktplaats die als een verlengstuk van de 16 fysieke winkels fungeert: bezoekers treffen er ook merken aan die niet in de rekken van de warenhuisketen liggen.

Tegelijk startte het bedrijf met de verbouwing van z’n 16 vestigingen. De primeur was voor Schoten, later kregen onder andere Luik, Leuven en Waasland Shopping al hun make-over. De afgelopen maanden nam het bedrijf de belangrijke Brusselse vestigingen aan de Nieuwstraat en de Louizalaan onder handen. Die beleven nu hun grote heropening.

Nieuwe merken

“We positioneren Inno als een premium department store. In de parfumerieafdeling spelen we mee op het luxeniveau, in de modeafdelingen staan we voor premiummerken”, zegt Armin Devender. Tegelijk wil de warenhuisketen een democratische en toegankelijke bestemming zijn waar iedereen welkom blijft.

Wat er voor de shoppers verandert? Ze winkelen in een warm en trendy interieur waarin elke afdeling z’n eigen sfeer en karakter krijgt. De uitstraling is stijlvol en rustig, met zithoeken en planten. Opvallend zijn de grote digitale schermen en de kiosken met aanraakschermen bij de roltrappen en liften, die de klanten informeren. Nieuwe merken maken hun opwachting in verschillende afdelingen. Voor een pauzemoment met koffie, smoothies, salades, broodjes en desserts is er Inno-partner Bon.

Voor buitenlandse luxeshoppers biedt Inno in Brussel en Brugge vanaf juni de Global Blue service aan, die instant de btw op Belgische aankopen terugbetaalt.

Tij gekeerd?

De eerste resultaten van de herpositionering bij de Belgische warenhuisketen zijn meer dan hoopgevend: na twee moeilijke jaren realiseerde Inno in 2022 een positieve EBITDA van tien miljoen euro. Daarmee lijkt het tij gekeerd.

De moeilijkheden bij moederbedrijf Galeria Karstadt Kaufhof in Duitsland werpen weliswaar nog een schaduw over de retailer. Die warenhuisgroep gaat gebukt onder een zware schuldenlast en ondergaat een ingrijpende herstructurering. Maar Inno vaart een onafhankelijke koers. Geruchten over een mogelijke verkoop van de 16 Belgische winkels zijn voorbarig, meldde het Duitse bedrijf in februari.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode14 november, 2025
    Franse warenhuisketen BHV stelt opening van vijf Shein-winkels uit

    De opening van Shein-winkels in vijf Franse BHV-warenhuizen, die gepland was voor november en december, wordt “met enkele dagen of weken” uitgesteld omdat de retailer aanbod en prijzen wil aanpassen.

  • icon
    Mode14 november, 2025
    Vinted gaat van start in de Verenigde Staten

    Vinted richt het vizier op de Verenigde Staten, nu de omzet dit jaar de mijlpaal van 10 miljard euro bereikt. Vanaf maandag is het tweedehandsplatform beschikbaar in New York, als eerste test.

  • icon
    Mode14 november, 2025
    WK atletiek doet Asics over de grenzen heen groeien

    De Japanse sportmodegroep Asics wist in de eerste drie kwartalen van 2025 een dubbelcijferige groei te behalen in zowel verkoop als winst. In alle regio’s was er deze zomer groei.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
  • icon
    Wonen30 oktober, 2025
    Ex-uitbaters Blokker lanceren eigen formule: Allesz
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN