RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Levi Strauss
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Levi’s dankt Beyoncé-effect, maar vreest Trump-effect in 2025

icon
Mode30 januari, 2025

Levi Strauss heeft de verwachtingen overtroffen met sterke kwartaalresultaten, maar waarschuwt voor een uitdagend boekjaar. De Amerikaanse jeansmaker hoopt meer te kunnen verkopen aan vrouwen.

Ode van Queen B

In het vierde kwartaal rapporteerde Levi’s een omzet van 1,84 miljard dollar (1,8 miljard euro), een stijging van 12% ten opzichte van het voorgaande jaar en ruim boven de analistenverwachtingen. De directe consumentenverkopen stegen in het kwartaal met 19% en vormen nu 45% van de totale omzet. Ook de nettowinst klom fors: van 126,8 naar 182,6 miljoen dollar (175 miljoen euro).

Over het volledige jaar steeg de omzet met 3% tot 6,4 miljard dollar (6 miljard euro). De brutomarge bedroeg 60%, een stijging van 310 basispunten ten opzichte van 2023. In september sloot Levi’s een grote marketingdeal met Beyoncé, nadat de zangeres eerder dat jaar een nummer over het merk uitbracht op haar album “Cowboy Carter”. “Natuurlijk moeten we het Beyoncé-effect erkennen”, zei CEO Michelle Gass daarover aan CNBC.

Meer vrouwen nodig

De vraag is alleen of het Amerikaanse kledingmerk de groei in 2025 kan vasthouden. De buitenlandse activiteiten van het merk ondervinden druk van de sterke Amerikaanse dollar, waardoor die inkomsten minder waard zijn. Bovendien houdt de Amerikaanse retail de adem in voor de hoge invoertaksen waarmee president Donald Trump dreigt. CFO Harmit Singh sust dat minder dan 1% van de Levi’s-producten afkomstig is uit China, waarvoor Trump een invoertarief van 10% voorstelt.

Voor 2025 rekent de jeansfabrikant op een omzetdaling van 1 tot 2%, met name door de hoge dollarkoers. Levi’s hoopt alvast meer vrouwelijke klanten te lokken: op dit moment komt 36% van de omzet uit vrouwenkleding, maar dat moet op termijn de helft worden.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode23 mei, 2025
    Nike keert terug naar Amazon

    Na een afwezigheid van zes jaar gaat Nike weer rechtstreeks verkopen op het Amazon platform. Tegelijk kondigt het bedrijf ook prijsverhogingen aan, die het gevolg zijn van Amerikaanse invoerheffingen.

  • icon
    Mode22 mei, 2025
    Waarom Naf Naf voor derde keer in vijf jaar gerechtelijke bescherming vraagt

    Naf Naf heeft opnieuw gerechtelijke bescherming aangevraagd. De Franse modeketen vraagt zes maanden tijd om een doorstartplan uit te werken. Voor de ooit iconische formule is het al de derde reorganisatie sinds 2020.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chaussea en vanHaren grootste winnaars na faillissement Bristol

    Het faillissement van Bristol vorig jaar heeft geleid tot belangrijke verschuivingen in de schoenretailmarkt, zowel in België als in Nederland. Een nieuwe analyse onderzoekt wie het meest kon profiteren van het wegvallen van een concurrent.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN