Ondanks een lichte omzetdaling zag Takko Fashion in de eerste helft van zijn huidige boekjaar 2025/26 de winstgevendheid verbeteren. De Duitse modediscounter zet zijn expansie en modernisering voort in moeilijke marktomstandigheden.
Groeistrategie
Over het eerste halfjaar (februari-juli) kwam de aangepaste netto-omzet uit op 631 miljoen euro, een daling van 0,7% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. In het tweede kwartaal liep de omzet 1,5% terug tot 343,5 miljoen euro. De aangepaste EBITDA steeg wel met 6% tot 103,3 miljoen euro. In een persbericht dat maandag verscheen, spreekt de retailer van “aanzienlijke vooruitgang bij de implementatie van zijn groeistrategie, ondanks uitdagende marktomstandigheden”.
Het management ziet daarin een bevestiging van de koers. “De robuuste resultaten benadrukken de aanhoudende focus van het bedrijf op het verbeteren van de propositie en van de kostenefficiëntie”, aldus het persbericht. In de eerste jaarhelft opende Takko 22 nieuwe winkels en werden 74 bestaande vestigingen in heel Europa gemoderniseerd. De doelstelling blijft om binnen drie jaar 300 nieuwe winkels te openen. Ook de uitrol van de Takko Friends-app verloopt voorspoedig: die is nu beschikbaar in Duitsland, Hongarije, Italië, Nederland, Oostenrijk, Slovakije en Tsjechië en bereikt al meer dan acht miljoen leden.


