RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Capri
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenOvername
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Moeder Versace en Jimmy Choo duikt in het rood net voor overname

icon
Mode10 november, 2023
Andrew Cline / Shutterstock.com

Voor Capri Holdings, de holding boven luxemerken als Versace en Jimmy Choo, is 2023 een jaar van hoogten en laagten. De groep wordt volgend jaar overgenomen, maar ziet de vraag zakken en duikt eerst nog in het rood.

Einde in mineur

Boekjaar 2023 eindigt op een valse noot voor luxegroep Capri: de omzet kelderde met 10,5% in het laatste kwartaal naar 1,3 miljard dollar (1,2 miljard euro). Op vergelijkbare basis zakte de omzet met 3%. Vooral Versace verkocht minder: een daling van 8,6% op vergelijkbare voet.

Toch heeft de groep het over een groei in de “hoge enkele cijfers” voor het hele jaar, zonder te specifiëren hoeveel dat precies is. Zowel Versace en Jimmy Choo zouden zelfs een dubbelcijferige groei hebben opgetekend, allebei goed voor een recordtotaal. Michael Kors klokte af op een omzetgroei rond de 5%.

Capri gaat er ook prat op 12,6 miljoen namen aan de klantendatabase te hebben toegevoegd. Wel heeft die investering ook een keerzijde: de groep nam onder andere een nieuw e-commercesysteem in gebruik, waardoor de kosten in het laatste kwartaal de winst wegvraten. Netto kwam het resultaat uit op 34 miljoen dollar (30 miljoen euro) onder nul, te vergelijken met 81 miljoen dollar in de plus een jaar eerder. Gecorrigeerd bedroeg de nettowinst 121 miljoen dollar, tegenover 152 miljoen dollar vorig jaar.

Overname van 8,5 miljard

“Met Versace, Jimmy Choo en Michael Kors hebben we drie ongelooflijk krachtige merken om onze toekomstige groei te stimuleren”, zegt CEO John D. Idol niettemin. Het bedrijf maakt zich op om volgend jaar in handen van modegroep Tapestry te komen. De eigenaar van merken als Coach en Kate Spade betaalt liefst 8,5 miljard dollar voor de luxeholding.

“Hoewel we erkennen dat er op korte termijn onzekerheden zijn in Noord- en Zuid-Amerika, zijn we bemoedigd door de sterke trends in Azië en de aanhoudende groei in Europa, het Midden-Oosten en Afrika”, vervolgt Idol. In 2024 verwacht Capri lage groei, maar “ook na het boekjaar 2024 blijven we vertrouwen houden in ons vermogen om onze langetermijndoelen te bereiken dankzij de veerkracht van de luxesector en onze drie iconische merken.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN