RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven AmazonNike
  • Onderwerpen E-commerce
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nike keert terug naar Amazon

icon
Mode23 mei, 2025

Na een afwezigheid van zes jaar gaat Nike weer rechtstreeks verkopen op het Amazon-platform. Tegelijk kondigt het bedrijf ook prijsverhogingen aan, die het gevolg zijn van Amerikaanse invoerheffingen.

Marktaandeel heroveren

In 2019 besloot Nike om het onlineplatform – na amper twee jaar – te verlaten om sterker in te zetten op directe, persoonlijke klantrelaties. Die beslissing werd toen goed ontvangen: “Nike heeft Amazon niet nodig”, vonden analisten. Het merk zou met een focus op eigen distributiekanalen beter kunnen waken over zijn identiteit.

Nu keert het modebedrijf toch op zijn stappen terug: Nike wil naar verluidt marktaandeel heroveren bij jongere consumenten, en die kopen nu eenmaal online. Vorig jaar zag het merk de omzet sterk terugvallen en CEO Elliott Hill beoogt een ommekeer. Verkooppartners die nog wel Nike-producten op Amazon verkochten, hebben te horen gekregen dat Nike opnieuw rechtstreeks zaken gaat doen met het platform, meldt Reuters.  

Tegelijk kondigt het merk prijsverhogingen aan voor sommige producten. Nike importeert sneakers uit China en Vietnam, landen die zwaar getroffen worden door de importheffingen van president Donald Trump. Schoenen die meer dan 150 dollar kosten, worden 10 dollar duurder – met uitzondering van de Air Force 1-sneakers. Goedkopere producten worden niet duurder, kinderproducten evenmin.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode12 juni, 2025
    My Jewellery vindt groeigeld bij investeerder

    De investeringsmaatschappij Freshstream stapt in het kapitaal van My Jewellery. Het kleding- en sieradenmerk was al sinds november op zoek naar externe investeerders om internationaal verder te kunnen groeien.

  • icon
    Mode12 juni, 2025
    [In Beeld] Lululemon opent eerste Belgische winkel

    Op de Antwerpse Meir heeft het Canadese sportmerk Lululemon vanochtend zijn eerste Belgische winkel geopend. Die zal snel worden gevolgd door een tweede, op de Gulden Vlieslaan in Brussel.

  • icon
    Mode11 juni, 2025
    Pinko op een keerpunt: dit jaar weer winst

    Na enkele moeilijke jaren is Pinko op weg naar zwarte cijfers. CEO Laura Manelli ziet nog onbenut potentieel in het Italiaanse modemerk, dat opnieuw voorzichtig wil groeien.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN