Primark introduceert een nieuwe etalagepop die speciaal is ontworpen voor rolstoelgebruikers. Dat is een primeur voor de keten en een volgende stap in de richting van een meer inclusieve winkelervaring.
Meer diversiteit op de winkelvloer
Het model heet “Sophie” en is ontwikkeld in samenwerking met de bekende Britse televisiepresentatrice en rolstoelgebruiker Sophie Morgan. Het ontwerptraject nam ruim een jaar in beslag. Met de introductie van deze etalagepop wil Primark een breder palet aan lichaamstypes zichtbaar maken in de winkel. Naast deze lancering werkt de retailer aan een breder assortiment mannequins dat beter aansluit bij de diversiteit onder zijn klanten.
Primark zet al langer in op inclusie: sinds januari werkt de modeketen samen met de Britse ontwerper Victoria Jenkins, oprichter van het inclusieve merk Unhidden, aan een groeiend aanbod kledingstukken die speciaal ontworpen worden voor mensen met een beperking: denk aan trenchcoats met een verkorte rug voor rolstoelgebruikers, broeken met magnetische ritsen en kledingstukken met verborgen openingen voor medische apparatuur, zoals stoma’s en insulinepompen.
Dat het bij Primark niet uitsluitend draait om de laagste prijs, komt verkoopdirecteur België Olivier Crépin uitleggen op de Retail Marketing Day van RetailDetail, op 25 september in Antwerpen. Ook andere discounters, zoals Takko Fashion en Action, geven er duiding bij hun strategie. Tickets reserveren kan via de link hieronder.


