RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Takko Fashion
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenExpansie
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Takko Fashion drukt gaspedaal in na recordjaar

icon
Mode6 juni, 2025
Takko Fashion

Takko Fashion heeft een recordjaar achter de rug, met een omzetgroei van 3,3% en liefst 28,7% meer winst. Na een succesvolle start van 2025 blijft de keten ambitieus en zet ze in op een uitbreiding met 300 winkels in Europa.

Groei in bestaande winkels

De omzet in het boekjaar 2024/2025 groeide met 3,2% (op vergelijkbare basis) tot 1,316 miljard euro. De aangepaste brutowinst klom van 140 miljoen naar 180,2 miljoen euro, vooral omdat de keten minder prijsverlagingen moest doorvoeren. Ook in de eerste maanden van 2025 slaagde de modediscounter erin de trend voort te zetten, met een vergelijkbare omzetgroei van 1%.

CEO Martino Pessina beschouwt de resultaten als een belangrijk keerpunt in de groeireis van het bedrijf. De vergelijkbare groei is voor Pessina een duidelijke indicatie dat de focus op het bestaande winkelportfolio effectief is geweest, maar nu is het ook tijd om verder uit te breiden.

Tijd voor expansie

Volgens toekomststrategie “SHINE 2028” wil Takko immers niet uitsluitend de winst verhogen, maar ook de consumentennabijheid versterken. Het expansieplan omvat 300 winkelopeningen tegen eind 2028, met een klemtoon op kernmarkten Duitsland, Nederland en Oostenrijk. Deze maand gaat ook de vernieuwde “Takko Friends”-klantenapp van start, met meer gepersonaliseerde getrouwheidsbeloningen.

Het bedrijf heeft onlangs zijn kredietlijnen voor nog eens vijf jaar verlengd en een obligatielening van 350 miljoen euro uitgegeven, een omvangrijke financiële herstructurering die Takko Fashion de financiële slagkracht moet geven om zijn Europese expansieplannen waar te maken.

Meer weten over de groeistrategie van Takko Fashion? Op de Retail Marketing Day op 25 september vertelt de Duitse discounter er alles over! Ook op het podium: collega-discounters Action, Primark en meer…

Ik ben erbij op de Retail Marketing Day
Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode27 juni, 2025
    Zelfstandige modewinkels verkopen matig ondanks zonnig voorjaar

    Ondanks een zonnig en droog voorjaar, hebben zelfstandige modewinkels in België een bescheiden verkoopresultaat geboekt. Dat blijkt uit een bevraging van Mode Unie en UNIZO, vlak voor de start van de zomersolden op dinsdag 1 juli.

  • icon
    Mode27 juni, 2025
    Nike: omzetval kleiner dan gevreesd, maar herstel blijft broos

    Afgelopen jaar kelderden de omzet en winst bij Nike, maar nieuwe CEO Elliott Hill probeert het tij te keren. Hoewel de kwartaalcijfers opnieuw een daling laten zien, klinkt het management opmerkelijk strijdvaardig.

  • icon
    Mode26 juni, 2025
    H&M hoopvol ondanks omzet- en winstval

    Het afgelopen kwartaal viel iets beter mee dan verwacht bij H&M Group - en dat ondanks een stevige winstdaling en stagnerende omzet. Volgens CEO Daniel Ervér zal het tij mogelijk keren in de tweede helft van het boekjaar.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN