Ted Baker werkt volgens insiders aan een comeback in de Britse winkelstraten: een eerste fysieke winkel zou begin volgend jaar openen in Londen. Dat is een opmerkelijke ommekeer voor het merk, dat sinds vorig jaar enkel nog online actief was.
Nog veel onduidelijkheid
In augustus vorig jaar sloot Ted Baker al zijn fysieke winkels nadat eigenaar Authentic Brands Group de samenwerking met AARC, de Nederlandse exploitant van Ted Bakers Europese winkels en webshops, had stopgezet wegens financiële problemen. Sindsdien is Ted Baker enkel actief in e-commerce en via groothandel. Een rentree met eigen winkels zou daarom een opmerkelijke ommekeer zijn voor het merk dat zo lang investeerde in omnichannel.
De Britse modeketen begin 2026 opnieuw fysieke winkels willen openen, te beginnen in Londen, melden Britse media. Bronnen dichtbij het dossier zouden dat hebben bevestigd, maar laten in het midden over hoeveel winkels het gaat en of er ook vestiging komen buiten de hoofdstad.
Ted Baker is actief sinds 1988 en was een gereputeerde internationale naam die op zijn hoogtepunt wel 550 winkels en shop-in-shops uitbaatte. De wereldwijde terugval in de modesector bracht echter het bedrijf zware klappen toe: de retailer belandde onder curatele en kwam in 2022 in handen van de Amerikaanse Authentic Brands Group. Die heeft nog niet gereageerd op de geruchten over de comeback.


