RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven DOBITVan de Velde
  • Onderwerpen winkelconcept
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Van de Velde verrast met multi-zintuiglijke beleving

icon
Mode10 april, 2024

(Publireportage) Een winkelbeleving die alle zintuigen prikkelt, dat is wat Lincherie, onderdeel van lingeriegroep Van de Velde, voor ogen had met de nieuwe winkel in Amsterdam. De winkel weerspiegelt de merkidentiteit tot in het kleinste detail en straalt niet alleen qua inrichting, ook de digitale implementaties dragen bij aan een multi-zintuiglijke shopping experience.

Integratie van beeld, audio én geur

De nieuwe winkel van Lincherie kreeg een geheel nieuwe look & feel. Roze muren, marmeren vloer, messing accenten, subtiele verlichting via ledstrips,… de nieuwe boetiek zet meteen de juiste toon en neemt de klant mee in de merkidentiteit van Lincherie.

“Met het nieuwe concept willen we lingerie shoppen leuker maken en onze klanten even uit de alledaagse ‘ratrace’ halen”, aldus Yan Aerts, International Retail Director van Van de Velde. Door de combinatie van de juiste geur, doordacht gekozen muziek, aangepaste verlichting en de juiste beelden, biedt Van de Velde een multi-zintuigelijke ervaring die helemaal past bij de merkidentiteit van de retailer.

Aanpasbare moods voor een sfeervol pasmoment

De paskamers zijn ongetwijfeld het paradepaardje. “Onze bekende 3D-scanspiegel mocht hier natuurlijk niet ontbreken”, aldus Yan Aerts. “De 3D-scanner zit mooi verwerkt achter een spiegel en maakt in minder dan één minuut 140 metingen van het bovenlichaam, waarna de klant een accurate bepaling van de beha-maat krijgt”.

Daarnaast heeft de klant ook keuze uit vier sferen waarbij de kleurtemperatuur voor elke sfeer aangepast wordt. “We krijgen heel wat lovende reacties over onze paskamers”, aldus Yan Aerts. Niet alleen vallen de body scanners in de smaak, ook de algemene verlichting in de paskamers maakt het verschil. “Door langs alle hoeken, van boven tot onder te werken met een LED strip, bereiken we een mooie, egale uitlichting van het volledige lichaam, waardoor onze klanten een goed beeld krijgen van hoe het item hen staat.”

Partner voor totaaloplossing

Van de Velde vertrouwde op de expertise van diverse partijen en bracht al deze kennis samen. “Voor de realisatie van ons nieuw winkelconcept gingen we op zoek naar een partner die voor een totaaloplossing kon zorgen. Zo kwamen we bij DOBIT terecht, die zorgde voor een optimale invulling van onze plannen en wensen”, zo vertelt Yan Aerts.

“Tijdens onze gesprekken werd snel duidelijk dat een LED wall niet per se de beste keuze was voor het type content dat we wilden tonen. Door samen met DOBIT op pad te gaan, ideeën uit te wisselen en hun expertise hierbij te horen, kwamen we bijvoorbeeld tot de conclusie dat een high bright 75” Full HD scherm veel beter paste bij het doel én ook nog eens budgetvriendelijker was. DOBIT zette onze doelstelling voorop om zo de beste digitale invulling te voorzien. Dit siert hen en maakt dat we hen 100% vertrouwen.”

Meer informatie?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw winkel? We helpen je graag verder. Contacteer ons via info@dobit.com of neem een kijkje op onze website solutions.dobit.com.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode22 mei, 2025
    Waarom Naf Naf voor derde keer in vijf jaar gerechtelijke bescherming vraagt

    Naf Naf heeft opnieuw gerechtelijke bescherming aangevraagd. De Franse modeketen vraagt zes maanden tijd om een doorstartplan uit te werken. Voor de ooit iconische formule is het al de derde reorganisatie sinds 2020.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chaussea en vanHaren grootste winnaars na faillissement Bristol

    Het faillissement van Bristol vorig jaar heeft geleid tot belangrijke verschuivingen in de schoenretailmarkt, zowel in België als in Nederland. Een nieuwe analyse onderzoekt wie het meest kon profiteren van het wegvallen van een concurrent.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chanel ontsnapt niet aan tegenwind op slabakkende luxemarkt

    Als gevolg van een woelig economisch klimaat en veranderend consumentengedrag ziet nu ook het Franse modehuis Chanel de omzet en winst fors dalen. Het luxemerk blijft investeren in een uitbreiding van het winkelnetwerk.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN