RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Zalando
  • Onderwerpen Expansie
  • Geografie DuitslandVerenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando bereidt in het grootste geheim Amerikaanse invasie voor

icon
Mode29 juli, 2022

In 2023 wil Zalando naar de Amerikaanse markt. Een honderdkoppig team bereidt in alle stilte de lancering voor. De nieuwe topman, Jim Freeman, zou miljarden over hebben om het platform naar ‘zijn’ Verenigde Staten te brengen.

Naar het rijke noordoosten

Zalando is bezig met een ‘top secret’-project: Project Kangoeroe. Zelfs de naam is een sluw afleidingsmanoeuvre – of een geografische flater – want het Duitse modeplatform zou niet naar Australië trekken, maar naar de Verenigde Staten. Een team van meer dan honderd mensen zou in alle geheim werken aan een plan om in 2023 in de VS van start te gaan.

Jim Freeman, een Amerikaan die eerder bij Amazon werkte, staat volgens Business Insider aan het hoofd van het project, waar een miljardenbedrag tegenover staat. Freeman is Chief Business and Product Officer bij Zalando en zou sinds het vertrek van Rubin Ritter meer op de voorgrond treden. Ook Megan Maley, topvrouw voor het VK, Ierland en de Benelux, is een Amerikaanse.

Omdat het noordoosten van de VS de meest kapitaalkrachtige regio is, wil de modemarktplaats daar starten. Zalando mikt er naar verluidt niet zozeer op de steden alleen – zoals Boston en New York – maar op het hele gebied, dat staten van Maine tot Pennsylvania omvat.

Even in de koelkast?

Naamsbekendheid wil het Berlijnse bedrijf er opbouwen met behulp van influencers, zelfs via dure beroemdheden. Zalando redeneert dat influencers sneller voor meer vertrouwen en zichtbaarheid zullen zorgen dan klassieke marketing. Er zouden alleen nog vragen zijn over wie het platform in de VS precies hoopt te bereiken en hoe de Duitsers zich er denken te onderscheiden.

Waar Zalando in Europa het grote voordeel had de eerste te zijn als onlinemoderetailer, is dat in de VS lang niet meer het geval. Niet het minst Amazon doet verwoede pogingen de onlinemodemarkt te claimen, in toenemende mate zelfs in het luxesegment. Projectmedewerkers, die het nieuws aan Business Insider lekten ondanks een strikte geheimhoudingsclausule, vrezen dat Zalando momenteel niet onderscheidend genoeg denkt.

Momenteel stelt het probleem zich echter niet, want het bedrijf reageert dat het project “on hold” staat. Zonder de concrete plannen te bevestigen of ontkennen, geeft het fashionplatform doet dat het weliswaar mogelijkheden ziet om buiten het Europese continent te groeien, maar dat het “in het huidige economische klimaat” bij de bestaande markten blijft. De omzet daalde in het eerste kwartaal met 1,5% en het tweede kwartaal wordt nog zwakker, voorspelt de e-commercespeler. Toch zou 2023 als streefdatum voorlopig behouden blijven.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode22 mei, 2025
    Waarom Naf Naf voor derde keer in vijf jaar gerechtelijke bescherming vraagt

    Naf Naf heeft opnieuw gerechtelijke bescherming aangevraagd. De Franse modeketen vraagt zes maanden tijd om een doorstartplan uit te werken. Voor de ooit iconische formule is het al de derde reorganisatie sinds 2020.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chaussea en vanHaren grootste winnaars na faillissement Bristol

    Het faillissement van Bristol vorig jaar heeft geleid tot belangrijke verschuivingen in de schoenretailmarkt, zowel in België als in Nederland. Een nieuwe analyse onderzoekt wie het meest kon profiteren van het wegvallen van een concurrent.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chanel ontsnapt niet aan tegenwind op slabakkende luxemarkt

    Als gevolg van een woelig economisch klimaat en veranderend consumentengedrag ziet nu ook het Franse modehuis Chanel de omzet en winst fors dalen. Het luxemerk blijft investeren in een uitbreiding van het winkelnetwerk.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN