RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags inclusie
  • Bedrijven Tommy HilfigerZalando
  • Onderwerpen Marketing
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando verkoopt kleding voor mensen met een beperking

icon
Mode24 oktober, 2022

Zalando lanceert voor het eerst een collectie aangepaste mode voor mensen met een handicap. De huismerken van het modeplatform bieden meer dan 140 stijlen aan, terwijl Zalando ook Tommy Hilfigers aangepaste collectie gaat verdelen.

Een Europeaan op vijf

Tegen 2025 wil Zalando een “echt inclusief assortiment en een inclusieve ervaring bieden” aan ondergerepresenteerde groepen. Daarom creëert de modemarktplaats met zijn huismerken – onder andere Zign, Pier One en Anna Field – nu een eerste collectie die is aangepast aan mensen met een beperking. Uit onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie blijkt dat één op de vijf Europeanen een (vorm van een) handicap heeft, argumenteert de retailer.

De collectie bestaat uit meer dan 140 stijlen aan kleding, schoenen en accessoires die inspelen op de behoeften van personen met een handicap. Het gaat dan onder meer om items die zijn aangepast aan zittend rolstoelgebruik, producten met gemakkelijke sluitingen of kledingstukken voor mensen die een gevoelige huid hebben. Het assortiment is vanaf nu verkrijgbaar in alle 25 landen waar Zalando actief is.

Zalando voegt in negen markten (waaronder België, Duitsland, Frankrijk en Nederland) ook de Adaptive-collectie van Tommy Hilfiger toe aan zijn assortiment. Dat is een pionier op het vlak van toegankelijke mode: in 2017 bracht het label als één van de eerste grote modemerken eigen aangepaste collecties op de markt.

Voor iedereen toegankelijk

Een specifieke Zalando-webpagina helpt klanten om de aangepaste mode te ontdekken en te shoppen. Om de collecties onder de aandacht te brengen, is ook een marketingcampagne gelanceerd waarin mensen met een handicap centraal staan. Zalando’s marketingservices hebben voor de Tommy Hilfiger Adaptive-collectie een begeleidende marketingcampagne opgezet.

“Ons doel is om het startpunt van mode te zijn dat voor iedereen toegankelijk is. We zien een tekort in het aanbod in de mode-industrie, want het vinden van modieuze aangepaste kleding is nog steeds een uitdaging voor mensen met een handicap”, zegt Sara Diez, VP Category Women and Private Labels bij Zalando. “We willen leren van de gemeenschap van mensen met een handicap en onze partners inspireren, om onze klanten met een handicap een betere ervaring te bieden en mode nog inclusiever kunnen maken.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN