RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Dorien Breels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Save nature, save money!

icon
RetailDossier25 november, 2009

 

 

Herlaadbare Memorex NiMH (nikkelmetaalhydride)  batterijen hebben drie grote voordelen:  je kan ze tot 1000 maal herladen, ze bevatten geen giftig cadmium, kwik of lood en zijn 100% recycleerbaar. Om een klassieke wegwerpbatterij te produceren die wel giftige zware metalen bevat, heb je 40 tot 140 (!) keren meer energie nodig dan die batterij eenmalig zelf kan afleveren. En toch zijn de meeste van de 100 miljoen batterijen die er in België jaarlijks verbruikt worden nog steeds van het primaire wegwerptype. Enorm belastend voor het milieu. Daarom wil International Sales, de exclusieve verdeler van de Memorex herlaadbare batterijen, via deze grootschalige najaarscampagne ook  jonge gezinnen en hun kinderen motiveren om over te stappen naar herlaadbare batterijen.

“We mikken specifiek op de jongeren om twee redenen: met hun gameconsoles, MP3-spelers, enz. zijn zij vandaag de grootverbruikers van batterijen en tegelijkertijd zijn zij ook de consumenten van morgen”, aldus Daniel Vreven, commercial director van International Sales. “Het exclusieve gezicht van de campagne is Dixie Dansercoer, de bekende poolreiziger.  Door zijn spraakmakende expedities brengt hij voortdurend de kwetsbaarheid van de pool- en andere gebieden onder de aandacht. Hij weet beter dan wie ook realistisch in te schatten hoe belangrijk schone en duurzame technologie wel is en beschouwt de  samenwerking met Memorex als een doeltreffende en geloofwaardige manier om dit te promoten.

 

Hij is bovendien een van de zeer weinige Belgen die tegelijkertijd BV en WC is; ideaal om aan beide zijden van de taalgrens dezelfde campagne te voeren.De basis van de campagne is een internetwedstrijd op www.expeditionmemorex.be. De wedstrijd is opgevat als een expeditie met diverse etappes. Dixie Dansercoer is de betrouwbare gids. Tien winnaars die de expeditie tot een goed einde brengen, winnen 1 jaar gratis groene stroom van Electrabel.  Voor wie langs de hoofdprijs grijpt, liggen er nog  honderden andere prijzen klaar: 500 Memorex MRX400 batterijladers, 500 Dvd’s over de expeditie van de Belgica, 40 aankoopbonnen ter waarde van 25 euro in de Electrabel online shop en 10 toegangstickets voor 4 personen voor ‘Dit is onze aarde, 2’ in Tour & Taxis. De promotie voor de wedstrijdsite voeren we op het verkooppunt, in de supermarkt, met een heel gamma
POS-materiaal dat de consumenten naar www.expeditionmemorex.be moet leiden”, aldus nog Daniel Vreven.

 

“Maar herlaadbare batterijen zijn niet alleen schoner, ze zijn ook stukken goedkoper dan wegwerpbatterijen. Een herlaadbare batterij is in aankoop  gemiddeld 2 tot 3 keer duurder dan een wegwerp alkalinebatterij. Maar die herlaadbare batterij levert wel tot 1000 keer  (!) meer energie dan de wegwerpbatterij.   Eén herlaadbare batterij van 5 euro levert  evenveel energie dan 1000 alkalinebatterijen van 2 euro. Bereken uw winst maar eens,” besluit Daniel Vreven.

We lijsten de ecologische voordelen nog even op. Door het gebruik van één herlaadbare Memorex batterij produceert de consument tot 28 kg minder afval. Als basis voor de vergelijking nemen we 1000 alkaline batterijen AA en 1 Memorex Ready NiMH AA batterij van 28 gram.
Die NiMH batterij kan niet alleen telkens weer worden opgeladen, ze is bovendien volledig recycleerbaar.

Tot slot vermelden we nog dat de nieuwe generatie oplaadbare batterijen Memorex NiMH ‘Ready’ bijzonder geschikt zijn voor toestellen met een klein energieverbruik zoals klokken en afstandsbedieningen. De ‘ready’ batterijen zijn voorgeladen en vertonen een zeer lage zelfontlading.

 

 

alt

 

Over International Sales (I.S.) nv

International Sales werd opgestart in 1984 en opereert vandaag met 25 werknemers vanuit
Heist-op-den-Berg.

Met de  Memorex NiMH (nikkelmetaalhydride)  batterijen is I.S. Belgisch marktleider  in herlaadbare batterijen.

I.S. is ook verdeler van de innovatieve Memostar spaarlampen en LED-lampen.

Memorex en Memostar worden verdeeld door de supermarkten, elektroketens en DIY-ketens.
De belangrijkste klanten zijn Brico, Colruyt, Cora, Eldi, Hubo, Makro, Match, Mediamarkt, Mestdagh  en Traffic.

  

 

 

Meer RetailDossier
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    Algemeen8 november, 2016
    Hans van Tellingen (Strabo): “Veel Nederlandse ketens hebben lopen suffen”

    “De claims dat 20% van de bestedingen al online gebeuren, zijn een bewuste rekenfout”, zegt de Nederlander Hans van Tellingen, directeur-eigenaar van Strabo. In zijn boek #WatNouEindeVanWinkels ontkracht hij de mythe over de dood van de fysieke winkels met een aantal krasse uitspraken. Het ligt niet aan het internet Er is behoorlijk...

  • icon
    Food10 juni, 2016
    Categorie lactosevrij kent aanhoudende groei

    De markt van lactosevrije producten blijft aanhoudend groeien. De consument ziet deze producten steeds vaker als bewuste keuze voor gezond leven. Hierdoor verschuift dit onderdeel van de categorie glutenvrij, suikervrij en healthfood van niche naar mainstream.  Consument kiest vanuit gezondheid Lactosevrij ontwikkelt zich in hoog tempo tot een keuze voor de...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN