RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Made evolueert van meubelretailer naar multimerkenplatform

icon
Wonen9 maart, 2022

Online meubelverkoper Made draaide vorig jaar de helft meer omzet en won marktaandeel. Om verder te groeien, zet de Britse decoratieformule in op meer externe merken en snellere leveringen.

 

Verliezen lopen op

“We zijn verheugd om opnieuw een periode van sterke financiële prestaties en solide operationele vooruitgang te rapporteren, met een omzetgroei van 50% jaar-op-jaar”, zegt Nicola Thompson over het voorbije boekjaar van Made. Thompson was tot nu toe interimtopvrouw, maar wordt nu vast benoemd tot Chief Executive Officer.

 

De omzet klokte af op 372 miljoen Britse pond (450 miljoen euro), met dank aan een kwart meer actieve klanten (1,3 miljoen actieve gebruikers), 44% herhaalaankopen en een groei van 8% in gemiddelde orderwaarde. “Made heeft een ongeëvenaard inzicht in haar ‘digital native’ klantenbasis en dit heeft ons in staat gesteld om onze propositie te verbeteren en ons marktaandeel aanzienlijk te vergroten”, aldus nog Thompson.

 

De kersverse CEO beklemtoont dat de meubelretailer op de “belangrijkste strategische pijlers” vooruitgang boekt, maar zegt er niet bij dat tegelijk de verliezen oplopen. De gecorrigeerde brutowinst eindigde op een verlies van 14,3 miljoen Britse pond (17 miljoen euro), wat omgerekend nog 11,1 miljoen euro meer is dan een jaar eerder. 

 

Naar een gecureerd platform

Het verlies voor belastingen eindigde ruim dubbel zo groot als in 2020 en klokte af op 31,4 miljoen pond (38 miljoen euro). De beursgang van Made vorig jaar zorgde voor 6,4 miljoen euro aan kosten, terwijl de gestegen vrachtkosten en de verstoringen in de toeleveringsketen voor extra kosten zorgden in het laatste kwartaal.

 

Voor de toekomst wil Made onder meer inzetten op een breder assortiment. Daarom test het bedrijf een “gecureerde marktplaats”, waar ook merken van derden een plaats krijgen. Op die manier wil de e-tailer het aanbod dit jaar nog vergroten van 9.500 naar 11.500 SKU’s. Er volgen dit jaar ook logistieke investeringen in magazijncapaciteit, zodat de gemiddelde doorlooptijd in de eerste jaarhelft kan dalen tot 3 à 4 weken.

 

Dergelijke investeringen worden extra belangrijk, omdat 2022 gestart is met een zwakke vraag. Voor het hele jaar gaat Made daarom uit van 25 à 35% omzetgroei, vooral te danken aan een beter tweede semester. De brutowinst zou wel positief eindigen, tussen de 5 en 15 miljoen pond.

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen16 mei, 2025
    Franse outletketen legt de hand op voorraad failliet Casa

    NOZ, een outletretailer met 339 winkels en drie miljoen klanten per maand in Frankrijk, heeft de voorraad van de failliete decoratieketen Casa overgenomen.

  • icon
    Wonen15 mei, 2025
    IKEA Nederland heeft nieuwe CEO

    Op 1 september krijgt IKEA Nederland een nieuwe topman: de Oostenrijker Walter Kadnar komt over van de Duitse tak van de meubelretailer. Hij volgt Alessandra Zini op, die in januari overleed.

  • icon
    Wonen14 mei, 2025
    Dille & Kamille heeft eerste Franse winkel geopend

    Woensdagochtend opende Dille & Kamille een winkel in het centrum van Nantes. De Nederlandse retailer test het potentieel op de Franse markt in samenwerking met lokale franchisepartners.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN