De Bijenkorf gaat gratis bezorgen | RetailDetail

De Bijenkorf gaat gratis bezorgen

De Bijenkorf gaat gratis bezorgen
Bijenkorf

Klanten van De Bijenkorf met een webshopaccount krijgen vanaf nu online bestellingen standaard gratis thuisbezorgd. Bezorgen op zondag of op afspraak blijft echter wel betalend.

Ook bezorgen op zondag en op afspraak

De Bijenkorf is hiermee de eerste online retailformule die start met de optie Op afspraak bezorgd van PostNL. Klanten zonder webshopaccount betalen voor overdag en ín de avond 3,95 euro per keer verzendkosten. Kopers die bij De Bijenkorf daarentegen gebruik maken van het ShippingPlus-abonnement kunnen voor 9,95 euro per jaar via PostNL hun bestellingen op zondag, op afspraak of binnen twee uur gratis in Nederland en Belgie laten bezorgen.

 

De uitbreiding van de bezorgservice ondersteunt de snelle groei van de online verkopen voor De Bijenkorf. De warenhuisformule zag het aandeel van de webshop, die in maart 2009 startte, toenemen tot inmiddels 15 tot 20% van de omzet. De keuze voor luxe en beleving doet ook de omzet in de winkels goed. De Bijenkorf omvat flagshipfilialen in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam, medium filialen in Amstelveen, Utrecht, Eindhoven en Maastricht en een bakkerij-patisserie in Amsterdam. Het distributiecentrum is gevestigd in Woerden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.