Deel winkels Marskramer in handen van Op=Op Voordeelshop | RetailDetail

Deel winkels Marskramer in handen van Op=Op Voordeelshop

Deel winkels Marskramer in handen van Op=Op Voordeelshop

Op=Op Voordeelshop neemt een aantal winkels van Marskramer over en wil die komende maand allemaal ombouwen naar het eigen concept. Dankzij de overname groeit het aantal vestigingen in Nederland alvast naar 149.

 

Snelle expansie

Het aantal vestigingen van Marskramer, dat onderdeel is van Blokker Holding, wordt zo verder teruggedrongen. De voorbije jaren was het aantal winkels al met de helft gedaald en binnen de herstructurering van Blokker Holding is het de bedoeling dat alle winkels van Marskramer in eigen beheer worden gesloten. Voor de overige filialen wordt een overnemer gezocht, zoals nu met Op=Op Voordeelshop.

 

In de zomer van vorig jaar kreeg Op=Op Voordeelshop ook al 31 vestigingen van Blokker in handen. De keten wil de komende jaren groeien naar 350 vestigingen. De eerste winkel van de discounter opende in 1997 de deuren en in 2015 werd de honderdste winkel geopend. Ook op een andere manier gaat het snel: in Doetinchem is al een eerste winkel van Marskramer omgebouwd, binnen de twee weken nadat de overname afgerond was. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.