Duits Bauhaus loert naar Nederland | RetailDetail

Duits Bauhaus loert naar Nederland

Duits Bauhaus loert naar Nederland

De Duitse doe-het-zelfgigant Bauhaus heeft zijn blik laten vallen op Nederland. Het bedrijf is in de race voor een megalocatie langs de snelweg A1 ter hoogte van de Twentse plaatsen Hengelo en Borne.

Komt-ie er of komt-ie er niet?

Op de locatie mag een nieuwe bouwmarkt van 17.000 m² gebouwd worden, samen met een tuincentrum van 5.000 m². Hornbach, eveneens uit Duitsland, en groenondernemer Jan Boomkamp hadden zich al eerder gemeld voor deze locatie. Bauhaus, de oudste keten van bouwmarkten in Duitsland, zou hiermee zijn eerste grote slag in Nederland kunnen slaan. Het bedrijf liet recent al weten interesse te hebben in de Nederlandse markt.

 

Het is echter nog de vraag of de nieuwe bouwmarkt annex tuincentrum daadwerkelijk worden gebouwd. Bouwmarkten in de regio zijn woedend over de plannen, terwijl ook de gemeenteraad van Borne nog niet definitief akkoord is. Bauhaus probeert in de procedure duidelijk te maken dat een vestiging van deze keten voordelig is voor de regionale economie. Het bedrijf schakelt kleine zelfstandigen uit de regio in voor opdrachten van klanten.

 

Bauhaus en Hornbach zijn ook op de thuismarkt in Duitsland grote concurrenten. Bauhaus breidde de afgelopen jaren al uit naar andere buurlanden van Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.