Duits Bauhaus opent aanval op Nederland | RetailDetail

Duits Bauhaus opent aanval op Nederland

Duits Bauhaus opent aanval op Nederland

De Duitse bouwmarktketen Bauhaus wil de komende vijf jaar tien tot twaalf vestigingen Nederlandse openen. Het was al langer gekend dat Groningen en Venlo de spits zouden afbijten, waarschijnlijk eind volgend jaar.

Stevige concurrent voor Hornbach

Daarmee volgt Bauhaus het voorbeeld van concurrent Hornbach, dat al enkele jaren met grote vestigingen succesvol is in Nederland. Het is wel een opvallende stap, gezien de problemen met een snel dalende omzet in de Nederlandse doe-het-zelfmarkt.

 

"Wij stappen net na de crisis in de Nederlandse markt. Wij denken met ons concept in Nederland succesvol te zijn, want door ons uitgebreide assortiment zijn we zeer aantrekkelijk in vergelijking met bijvoorbeeld Gamma en Praxis", zo stelt een woordvoerder in een toelichting aan RetailNews.

 

Bauhaus onderscheidt zich onder meer met een speciale badkamerservice, een drive-in arena en een stadstuin. De vestigingen moeten zo'n 120.000 artikelen gaan voeren. Bauhaus in de strijd om vestigingspunten op veel concurrentie van Hornbach kunnen rekenen. Het aantal locaties voor grootschalige detailhandel in Nederland is beperkt en Hornbach heeft ook plannen om de komende jaren nieuwe vestigingen te openen. De huidige negen zouden moeten uitgroeien tot een netwerk van twintig tot 25 vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.

Intergamma koopt Ierse franchisenemer uit

08/03/2018

De verkoopsovereenkomst tussen Intergamma en de CRH-groep is een feit. Het moederbedrijf van Gamma en Karwei zal voortaan meer dan de helft van zijn bouwmarkten, waarvan twintig in ons land, zelf beheren.

Intergamma splitst in twee groepen

09/02/2018

De overname van de winkels van CRH bij Intergamma heeft ervoor gezorgd dat de doe-het-zelfgroep zich in twee stukken heeft gesplitst. Acht aandeelhouders die niet akkoord zijn met de overname gaan immers voortaan hun eigen weg.