Helft meer online verkopen voor Home Depot | RetailDetail

Helft meer online verkopen voor Home Depot

Helft meer online verkopen voor Home Depot

Dinsdag meldde Home Depot dat het in het derde kwartaal vijftig procent meer digitale verkopen had dan in dezelfde periode een jaar eerder. In totaal steeg de omzet van het bedrijf met 7% tot 19,5 miljard dollar (14,5 miljard euro)

Online en offline beter verbonden

Dankzij de flinke stijging in online verkopen is dat segment nu goed voor drie procent van de totale omzet, dankzij een verbeterde mobiele website en een beter betalingsproces, wat leidde tot een hogere conversie en meer bezoekers. Verder werden ook online en offline verkopen beter op elkaar afgesteld, om zo beide segmenten te versterken.

 

Eerder dit jaar had CMO Trish Mueller ook al gezegd dat de keten meer investeringen ging doen om via mobiele apps online en offline winkelen meer te verbinden met elkaar. Zo heeft de app van Home Depot een kaart voor elke winkel (meer dan 2.000), een barcode-scanner en productinformatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.