Hubo en Multimate gaan naar gezamenljike formule | RetailDetail

Hubo en Multimate gaan naar gezamenlijke formule

Hubo en Multimate gaan naar gezamenlijke formule

Doe-het-zelfketens Hubo en Multimate gaan binnen enkele jaren over naar een gezamenlijke formule, waarschijnlijk onder de naam Hubo, aldus vakblad MIX.

Postionering past beter bij Hubo

De nieuwe positionering van regionaal naar landelijk merk past beter bij Hubo dan bij Multimate, stelt Gertjo Janssen, algemeen directeur van moederbedrijf DGN Retail. “Hubo heeft tevens een langere ervaring op dat gebied. Multimate heeft bovendien een landelijke naamsbekendheid die nog geen kwart is van die van Hubo. Daarnaast kunnen beter 65 Multimate-winkels worden omgebouwd dan 160 Hubo-vestigingen”, aldus Janssen.

 

De ombouwoperatie volgt op het schrappen van de formule FIXET twee jaar geleden. De nieuwe winkelformule gaat straks niet alleen losse producten, maar ook totaaloplossingen voor klussen brengen. Daarbij staat het eindresultaat van de klus centraal.

 

DGN Retail richt zich op een omzetgroei van veertig procent in de komende jaren: het concern streeft naar 300 miljoen euro omzet in 2020.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.