Hubo en Multimate werken aan webwinkel | RetailDetail

Hubo en Multimate werken aan webwinkel

Hubo en Multimate werken aan webwinkel
Facebook

Doe-het-zelfketens Hubo en Multimate zijn druk bezig met het opzetten van een eigen webwinkel. De nodige voorbereidingen voor de winkels zijn daarvoor al getroffen, heeft moederbedrijf Euretco bevestigd. 

Nieuwe software

De volledige omnichannelstrategie wordt pas in het najaar uit de doeken gedaan, maar het is nu al zeker dat er een webwinkel in de steigers staat bij Hubo en Multimate. Euretco is daarvoor op zoek naar een 'online content marketeer', die werk moet maken van de online zichtbaarheid van de ketens. Dat schrijft RetailTrends.

 

Het voorbije halfjaar zijn de verschillende ondernemers van de ketens alvast overgestapt naar een nieuw winkelautomatiseringssysteem. Daardoor moet alle nodige data nu in realtime beschikbaar zijn in de winkels, maar ook bij online portalen zoals de webshop of kiosken in de winkels. Dat is nodig om bijvoorbeeld de stock van de winkels te kunnen opvolgen.

 

De websites van Multimate en Hubo verwijzen momenteel enkel door naar de dichtstbijzijnde winkel. In de toekomst zal de bezoeker er dus ook meteen aankopen kunnen doen. Het is nog niet duidelijk of die dan thuis geleverd worden of dat klanten die moeten komen ophalen in de winkel. Bij dit soort ondernemingen gaat het echter vaak over dat tweede systeem, vanwege de grootte van de producten, maar ook om de onafhankelijke ondernemers tevreden te houden.

 

Opmerkelijk: ook Hubo België, dat oorspronkelijk afhing van Hubo Nederland maar sinds 1992 een apart bedrijf is, liet onlangs weten dat het aan een eigen webshop werkt

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke groei online verkoop food

12/02/2018

In het vierde kwartaal van 2017 is de online voedingsverkoop volgens de Thuiswinkel Markt Monitor het sterkst gestegen. In de laatste drie maanden van het jaar groeide de omzet daar met de helft.

Back to top