Hubo en Multimate werken aan webwinkel | RetailDetail

Hubo en Multimate werken aan webwinkel

Hubo en Multimate werken aan webwinkel
Facebook

Doe-het-zelfketens Hubo en Multimate zijn druk bezig met het opzetten van een eigen webwinkel. De nodige voorbereidingen voor de winkels zijn daarvoor al getroffen, heeft moederbedrijf Euretco bevestigd. 

Nieuwe software

De volledige omnichannelstrategie wordt pas in het najaar uit de doeken gedaan, maar het is nu al zeker dat er een webwinkel in de steigers staat bij Hubo en Multimate. Euretco is daarvoor op zoek naar een 'online content marketeer', die werk moet maken van de online zichtbaarheid van de ketens. Dat schrijft RetailTrends.

 

Het voorbije halfjaar zijn de verschillende ondernemers van de ketens alvast overgestapt naar een nieuw winkelautomatiseringssysteem. Daardoor moet alle nodige data nu in realtime beschikbaar zijn in de winkels, maar ook bij online portalen zoals de webshop of kiosken in de winkels. Dat is nodig om bijvoorbeeld de stock van de winkels te kunnen opvolgen.

 

De websites van Multimate en Hubo verwijzen momenteel enkel door naar de dichtstbijzijnde winkel. In de toekomst zal de bezoeker er dus ook meteen aankopen kunnen doen. Het is nog niet duidelijk of die dan thuis geleverd worden of dat klanten die moeten komen ophalen in de winkel. Bij dit soort ondernemingen gaat het echter vaak over dat tweede systeem, vanwege de grootte van de producten, maar ook om de onafhankelijke ondernemers tevreden te houden.

 

Opmerkelijk: ook Hubo België, dat oorspronkelijk afhing van Hubo Nederland maar sinds 1992 een apart bedrijf is, liet onlangs weten dat het aan een eigen webshop werkt

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.