KlusWijs lanceert KlusWijs Home | RetailDetail

KlusWijs lanceert KlusWijs Home

KlusWijs lanceert KlusWijs Home

KlusWijs lanceert op 14 mei op de woonboulevard in Apeldoorn het concept KlusWijs Home, een testwinkel van 500 m² op de markt van woninginrichting.

Derde concept in één jaar tijd

KlusWijs Home wil naar eigen zeggen "met vakmanschap, inspiratie en informatie toegevoegde waarde bieden aan klanten en aan ondernemers in de doe-het-zelf". De winkel werkt met woonadviseurs, stylisten, thuisadvies en kan een klus voor behangen, schilderen of woninginrichting desgewenst volledig uitvoeren.

 

Franchiseorganisatie KlusWijs telt momenteel 31 bouwmarkten en startte vorig jaar al twee nieuwe formuleconcepten: KlusWijs Compact en KlusWijs Extra. Compact is ontwikkeld voor locaties tot maximaal 800 m² en richt zich op de assortimentsgroepen interieur, techniek en constructie. KlusWijs Extra is het winkelconcept voor een vestiging vanaf 3000 m², voor het complete bouwmarktassortiment in combinatie met de groepen dier, levend groen, kleding, hobby en wonen.

 

KlusWijs Bouwmarkt, nog een ander relatief nieuw concept, is voor een vvo vanaf 700 m². Naast de assortimentsgroepen van KlusWijs Compact brengt Bouwmarkt ook sanitair en 'buiten'. Dit concept werd door KlusWijs inmiddels vier jaar geleden gelanceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.

Intergamma koopt Ierse franchisenemer uit

08/03/2018

De verkoopsovereenkomst tussen Intergamma en de CRH-groep is een feit. Het moederbedrijf van Gamma en Karwei zal voortaan meer dan de helft van zijn bouwmarkten, waarvan twintig in ons land, zelf beheren.

Intergamma splitst in twee groepen

09/02/2018

De overname van de winkels van CRH bij Intergamma heeft ervoor gezorgd dat de doe-het-zelfgroep zich in twee stukken heeft gesplitst. Acht aandeelhouders die niet akkoord zijn met de overname gaan immers voortaan hun eigen weg.