Doe-het-zelfketen Hubo past huisstijl aan. | RetailDetail

Doe-het-zelfketen Hubo past huisstijl aan.

Doe-het-zelf-keten Hubo heeft zijn huisstijl een behoorlijke update gegeven. Het geelzwarte logo is daarbij intact gebleven, maar de stijl eromheen is compleet opgeknapt. Daarnaast zijn ook de folder en de andere reclamemedia van de winkelketen aangepast.

 

'Ter verbetering van de herkenbaarheid is het typische geelzwart van de winkelformule nadrukkelijker ingezet. Het vernieuwde beeldmerk komt duidelijk tot uiting in alle communicatiemiddelen van Hubo; van winkeltassen en klantenpassen tot de speciale aktiekoppen en de vernieuwde winkelmaterialen', licht de onderneming de operatie toe.
 
Het is ook de bedoeling dat de winkels worden aangepast aan de nieuwe huisstijl. Dat zal de komende jaren geleidelijk gebeuren. De eerste winkel in zijn soort is onlangs geopend in Bergeijk. Hubo komt naast de eigen folder ook met een huisblad. Het blad De Klussy verschijnt vier keer per jaar met verhalen over doe-het-zelven en informatie over producten en aanbiedingen. De Klussy wordt in een oplage van 1 miljoen huis-aan-huis verspreid. 

Doe-het-zelf-keten Hubo heeft zijn huisstijl een behoorlijke update gegeven. Het geelzwarte logo is daarbij intact gebleven, maar de stijl eromheen is compleet opgeknapt. Daarnaast zijn ook de folder en de andere reclamemedia van de winkelketen aangepast.

 

'Ter verbetering van de herkenbaarheid is het typische geelzwart van de winkelformule nadrukkelijker ingezet. Het vernieuwde beeldmerk komt duidelijk tot uiting in alle communicatiemiddelen van Hubo; van winkeltassen en klantenpassen tot de speciale aktiekoppen en de vernieuwde winkelmaterialen', licht de onderneming de operatie toe.
 
Het is ook de bedoeling dat de winkels worden aangepast aan de nieuwe huisstijl. Dat zal de komende jaren geleidelijk gebeuren. De eerste winkel in zijn soort is onlangs geopend in Bergeijk. Hubo komt naast de eigen folder ook met een huisblad. Het blad De Klussy verschijnt vier keer per jaar met verhalen over doe-het-zelven en informatie over producten en aanbiedingen. De Klussy wordt in een oplage van 1 miljoen huis-aan-huis verspreid. 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.