Unilever lanceert platform voor vrouwen | RetailDetail

Unilever lanceert platform voor vrouwen

Unilever lanceert platform voor vrouwen

Drogmeticareus Unilever en mediabedrijf Vice lanceren samen een platform voor vrouwen, waarmee Unilever "een echte dialoog" met zijn vrouwelijke klanten wil opstarten. Daar haalt Unilever immers driekwart van zijn omzet.

Focus op Dove

De berichten van het platform zullen voornamelijk uitgezonden worden via Youtube en Snapchat, maar ook via een nieuw tv-kanaal van Vice: Broadly. Het mediabedrijf heeft momenteel al een tiental themakanalen en daar komt er nu dus eentje bij. Normaal gezien wordt Broadly in augustus gelanceerd, maar Vice zal daarover meer informatie geven tijdens een panelgesprek op het Cannes Lions Festival. Dat is de grootste awardshow voor creatieve communicatiebureaus.

 

Naar verwachting zal Unilever op Broadly vooral focussen op producten van Dove en Tresemmé. Op het tv-station zullen verschillende reeksen worden uitgezonden, maar ook documentaires. Unilever ziet het als de perfecte manier om "authentieke en lange gesprekken te voeren met onze consumenten, vooral de wereldwijde gemeenschap van jonge vrouwen", aldus chief marketing officer Keith Weed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.