BAS Group gaat iCentre meer profileren

BAS Group gaat iCentre meer profileren

Nieuwe eigenaar Bas Group wil dat de winkels van de recent overgenomen keten iCentre zich meer gaan profileren. De ombouw van de Dixons-winkels naar belevingscentra geldt daarbij als voorbeeld.

Dixons als grote voorbeeld

Bas Group werd enkele weken geleden eigenaar van iCentre via een doorstart na een faillissement. Daarbij werden 24 winkels overgenomen. "Om in deze markt te overleven, heb je een bepaalde schaal nodig", zegt topman Steven Bakker van Bas Group tegen Noordhollands Dagblad. "iCentre is een prachtig merk, met hele mooie winkels. Het sluit ook heel goed aan bij onze filosofie bij hoe je een klant helpt en dat het in de winkel gaat om beleving."

 

Die strategie moet bij iCentre nog verder worden versterkt, met als lichtend voorbeeld de ombouw die al plaatsvindt bij de Dixons-formule, die ook bij BAS Group hoort. Daar kunnen klanten intussen onder het genot van een kopje eerlijke koffie producten van meerdere fabrikanten uitproberen. Het personeel is uitgerust met iPads, die de functie van onder meer kassa en balie hebben overgenomen.

 

Bakker: "Wij hebben een analyse gemaakt over wat de functie van een winkel moet zijn met de komst van de internet-revolutie. Onze conclusie: Je moet er terecht kunnen voor het afhalen van orders die je hebt besteld op internet en voor het terugbrengen van producten als er iets kapot is. Maar daarnaast gaat het vooral om inspiratie en beleving."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top